Primátor Nitry kampaňuje za svoje: Jeho profil ale spravuje zamestnanec mesta
Sociálne siete na dennej báze využívajú aj predstavitelia samospráv. Na primátorských profiloch sa však často miešajú aj príspevky vytvorené za mestské peniaze.
Je už samozrejmosťou, že mestá i menšie obce využívajú na komunikáciu s obyvateľmi sociálne siete. Svoj profil má založené aj mesto Nitra. O jeho obsah sa starajú zamestnanci radnice z Odboru komunikácie a propagácie.
Platená reklama
Príspevky na mestské sociálne siete občas podporujú aj platenou reklamou s cieľom, aby sa príspevok zobrazil čo najviac používateľom.
„Minulý rok sme na Facebook a Instagram reklamu minuli 1 254,84 € (z toho 65 € bol Instagram). Reklama na sociálnych sieťach spadá pod rozpočtovú položku Reklama a inzercia, čiže nemáme zvlášť kapitolu len na FB a IG. Interne máme dohodnutý balík do 2 000 € za rok,“ prezradil hovorca mesta Tomáš Holúbek.
Popri oficiálnych profiloch miest však vystupujú na sociálnych sieťach samostatne aj šéfovia radníc. Výnimkou nie je ani primátor Marek Hattas.
Popularita aj za mestské
Jeho profil bol pôvodne založený pre kampaň do komunálnych volieb v roku 2018. „Po úspechu vo voľbách a nástupe do funkcie na seba táto fanpage prirodzene prevzala časť agendy súvisiacej s informovaním obyvateľov Nitry o dianí v meste. V tejto forme ako doplňujúci informačný kanál pre verejnosť slúži dodnes,“ vysvetlil hovorca mesta Tomáš Holúbek.
„Na tomto sa nič nemení ani v súvislosti so začínajúcou kampaňou a v prípade potvrdenia mandátu bude táto FB stránka pokračovať v podobnom režime aj v ďalšom funkčnom období,“ dodal.
Na primátorskom profile si tak môžete prečítať či pozrieť aj mnohé príspevky, ktoré vznikali za mestské peniaze. V tom vidí Transparency Internatiol problém.
„Užívatelia sociálnej siete rôzne obsahy na primátorskom profile nemajú možnosť odlíšiť. Pri takomto nastavení sa tak s kampaňou zlieva aj informovanie o bežnej agende primátorov vytvárané za verejné zdroje. Takáto prax predstavuje, podobne ako je to už dlhodobo pri mnohých radničných novinách, neférovú výhodu kriviacu volebnú súťaž,“ konštatuje Transparency International.
Okrem toho sa na primátorskom profile tiež objavujú aj propagované príspevky. Kto ju platí a kto spravuje profil primátora? Článok pokračuje na druhej strane!