Nitrianska nemocnica hospodárila najlepšie: V celkovom hodnotení si pohoršila
Na svete je nové hodnotenie slovenských nemocníc. Nitrianska nemocnica si proti minulým rokom pohoršila.

Najvyššie ocenenie Nemocnica roka 2018 v kategórii štátnych univerzitných a fakultných nemocníc získala podľa Ineko po prvýkrát Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta Banská Bystrica (59,3 bodov). Druhé miesto obsadila Univerzitná nemocnica Martin (58 bodov) a treťou v poradí je minuloročný víťaz – Ústredná vojenská nemocnica SNP Ružomberok – FN (54,7 bodov).
Tesne za nimi skončila v rebríčku nitrianska nemocnica. „FN Nitra zostáva najlepšie hospodáriacim zariadením vo svojej kategórii. Jediná uhrádza svoje faktúry načas,“ uvádza Ineko.
Pre nitriansku nemocnicu to znamená 4. miesto v rebríčku najlepších štátnych univerzitných a fakultných nemocníc. Celkovo získala Fakultná nemocnica Nitra hodnotenie 49,4 bodov z možných 100 bodov. Oproti minulému roku je to však prepad o dve miesta.
„Najnižší rating v hodnotení Ineko získala v tomto roku Univerzitná nemocnica L. Pasteura (UNLP) Košice,“ dodáva Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy, Ineko.
Najlepšie všeobecné nemocnice
V kategórii všeobecných nemocníc získala ocenenie Nemocnica roka po štvrtý raz za sebou Ľubovnianska nemocnica, n.o.. Za ňou nasleduje rovnako ako vlani druhá, Nemocnica Košice-Šaca a.s. 1. súkromná nemocnica. Tretiu pozíciu obhájila podľa Ineko štátna Nemocnica Poprad, a.s..
Metodika hodnotenia
Ako uvádza inštitút Ineko, hodnotené nemocnice museli prejsť kvalifikačnými kritériami komplexnosti (poskytovanie zdravotnej starostlivosti v minimálne 5 zo 7 základných odborností) a dostatočnej veľkosti vzorky pri sledovaných ukazovateľoch. Nemocnice s najvyšším počtom bodov získali ocenenia. Posudzované bolo obdobie rokov 2014 až 2017, pričom so vzdialenejším rokom sa váha hodnôt ukazovateľov znižuje.
Nemocnice boli rozdelené do dvoch kategórií, a to štátne univerzitné a fakultné nemocnice a všeobecné nemocnice. Porovnávané boli na základe hodnôt 15 ukazovateľov v piatich hlavných oblastiach, a to spokojnosť pacientov, kvalita poskytovanej zdravotnej starostlivosti, náročnosť diagnóz pacientov, hospodárenie a transparentnosť.
Foto: ilustračné