Vyhodnotili údaje o doprave v Šali: Vodičov spomaľuje prehustený tranzit
Pred časom sa vedenie mesta rozhodlo, že je čas vynoviť Dopravný generel. Začalo sa pracovať na zbieraní podkladov.
Čerstvé informácie boli potrebné k novému strategickému dokumentu – Dopravnému generelu. Vďaka aktualizácii a zapracovaní zistených poznatkov by dopravná situácia v našom meste mala v budúcnosti nabrať lepší smer. Údaje sa zbierali troma spôsobmi. Pomocou automatických sčítačov dopravy, potom prieskumom, ktorí robili pracovníci mestského úradu zapisovaním údajov a tretí súvisel s parkovaním.
Tri prieskumy
Na februárovom zasadnutí Mestského zastupiteľstva v Šali sa k téme Dopravného generelu vyjadril dopravný inžinier Tibor Schlosser. Tento odborník mal aktivity pod palcom a k novému dokumentu povedal: “Cieľom minuloročnej činnosti bolo zozbierať čo najviac dopravných údajov v správaní sa obyvateľov Šale, navyše aj s možnosťou, že vieme zistiť, ako vplýva doprava v prospech či neprospech mesta. Vykonali sme tri prieskumy, prvý bol dlhodobý prieskum automatickej sčítačky dopravy, kde sme dlhodobo merali dopravu skoro 6 týždňov na jednotlivých radiálach, ktoré vstupujú do mesta Šaľa a súčasne aj na vnútromestských hlavných komunikáciách.“
Druhé zisťovanie bolo, podľa Tibora Schlossera, detailnejšie a venovalo sa smerovému prieskumu. Ten sa robí v križovatkách, kde sú zachytené všetky smery aj pohyb vozidiel. Súčasťou bolo aj zapisovanie evidenčných čísel na vstupoch do mesta kvôli údajom o hustote tranzitnej dopravy. Tú dopravný inžinier na základe výsledkov považuje za veľmi vysoký.
Spôsob parkovania
Tretí prieskum sa týkal parkovania. „Ten sme vykonávali v noci, aby sme zistili, ako sa parkuje – spôsob parkovania, legálne, nelegálne, na tráve, kde všade ľudia parkujú. Cez deň sme evidovali, akým spôsobom sa využívajú jednotlivé plochy,“ dopĺňa dopravný inžinier Tibor Schlosser. Denný prieskum poukázal na množstvo mimošalianskych značiek vozidiel na parkoviskách.
Množstvo áut
Zo zberu podkladov je zrejmé, že stupeň automobilizácie v Šali sa dá priblížiť k vysoko rozvinutému mestu a miera dopravy pri vstupoch do mesta je vysoká. To je častou príčinou kolapsov na moste. Ponad Váh tu denne prejde 27 000 áut a podľa dopravného inžiniera, by mal premávka na ňom mala byť štvorprúdová.
Aktuálny model
Momentálne sú už všetky zistenia zaevidované. „Vyhodnotili sme dopravnú situáciu. Mesto Šaľa už má súčasný stav dopravného modelu,“ dodal Tibor Schlosser. Veľký úspechom pre spriechodnenie dopravy v meste bude zavedenie nového Dopravného generelu do praxe a tiež čo najrýchlejšia výstavba obchvatu mesta Šaľa.
V prílohe si pozrite fotografie zo sčítania dopravy v roku 2018 v Šali.
Foto: ilustračné