Zlatica Gregorová Samospráva

ROZHOVOR s dopravným inžinierom Tiborom Schlosserom: Mostom prechádza 27 000 áut

Pred pár dňami sa v Šali uskutočnilo sčítanie dopravy, ktoré súvisí s prípravou nového Dopravného generelu. Výsledky podporia výstavbu obchvatu.

Ilustračný obrázok k článku ROZHOVOR s dopravným inžinierom Tiborom Schlosserom: Mostom prechádza 27 000 áut
Foto: Zlatica Gregorová

Počas nedávneho sčítania dopravy sme oslovili dopravného inžiniera Tibora Schlossera, ktorý nám o dopravnej situácii v Šali povedal bližšie informácie: „Vykonali sme dnes prieskum smerovania dopravy po ploche mesta. Na určitých križovatkách sme mali sčítačov, ktorí na základe špeciálneho softvéru v mobilných telefónoch zaznamenávali jednotlivé pohyby vozidiel v križovatkách. Súčasne sme vykonali prieskum evidenčných čísiel vozidiel (EČV) na všetkých radiálach mesta, aby sme zistili, kadiaľ sa do/z mesta vstupuje a vystupuje a súčasne sme vykonali prieskum aj na moste, aby sme zistili ako sa prerozdeľujú dopravné prúdy a celkový dopravný tranzit, či a v akej miere ide len na Nové Zámky alebo aj opačným smerom na Galantu a samozrejme, od rýchlostnej komunikácie R1.“

Intenzita ako na ďialnici

Tibor Schlosser uviedol, že pozná problém Šale, ktorým je pripravovaný obchvat. Už na základe dlhodobého prieskumu, ktorý sa vykonal na jar je zrejmé, že sa jeho potreba potvrdí, pretože podľa dlhodobých prieskumov v meste je maximálna denná intenzita viac ako 27 000 vozidiel /24 h, ktorý sa dosahuje na moste. To sa podobá intenzite dopravy za Žilinou pri Strečne v smere na Martin (mestá sú oveľa väčšie ako to naše), kde podľa prieskumov namerali hodnoty intenzity dopravy 33 – 35 000 vozidiel /24 h.

„Analytická časť, ktorá je súčasťou pripravovaného územného generelu dopravy dá odpoveď, ako sa dopravné prúdy v meste Šaľa prerozdeľujú a už teraz môžeme povedať, že pravdepodobne objektívnou argumentáciou získame výsledky, ktoré jednoznačne potvrdia, že mesto Šaľa potrebuje obchvat“, informuje Tibor Schlosser.

Politika parkovania

Na základe prieskumu parkovania a pasportizácie siete miestnych komunikácii z hľadiska možností odstavovania a parkovania vozidiel sa posúdia kapacity statickej dopravy a pokúsia sa v analýze odpovedať, kde a čo by bolo potrebné robiť, aby sa mohla pripraviť dopravná politika parkovania pre mesto Šaľa. „Vieme, že je to prekonané, že je to hrozné a pokúsime sa v tej a analýze povedať, v akých číslach, alebo kvantitatívne vyjadriť, kde sa aké disproporcie nachádzajú a súčasne by sme len zadefinovali, čo by bolo treba robiť,“ skonštatoval Tibor Schlosser.

Analýza do konca roka

„Dopravný generel sa skladá z analytickej časti a návrhovej časti a všetky potrebné riešenia budú v návrhovej časti,“ doplnil dopravný analytik Tibor Schlosser. Analýzu dopravy v Šali by chceli predložiť do konca tohto roka.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM