Nelegálne billboardy zmizli z Nových Zámkov: Reklamu mesta majú žiadať obyvatelia
Reklamného smogu v meste je trochu menej. Z ulíc totiž zmizli nelegálne billboardy. Na jednom z nich malo reklamu aj mesto. Mali si ju vyžiadať samotní obyvatelia.
Z ulíc Nových Zámkov zmizla takmer tridsiatka nelegálnych billboardov a reklamných plôch. Ide o reakciu na žiadosť Asociácie vonkajšej reklamy. Tá 9. júna 2017 podala na Mestský úrad Nové Zámky žiadosti o vydanie súhlasu na odstránenie nepovolených reklamných stavieb. „Mesto Nové Zámky im 2. októbra 2017 na všetky nimi uvedené lokality vydalo súhlas s odstránením reklamných stavieb,“ uviedla novozámocká radnica.
Inzerovalo aj mesto
Na základe mestom vydaného súhlasu Asociácia vonkajšej reklamy odstránila v dňoch 20.- 21. júla 2018 všetky reklamné stavby, na ktoré bol vydaný súhlas s odstránením.
Medzi nelegálnymi billboardmi boli aj dva, na ktoré umiestnilo svoju reklamu aj mesto Nové Zámky, inzerujúc informáciu o rekonštrukcii ciest. A to i počas apríla 2018, teda šesť mesiacov po vydaní súhlasu na odstránenie plôch. Súhlas vydalo podľa vyjadrenia radnice už 2. októbra 2017 samotné mesto.
Spolu s ďalšími tromi reklamnými plochami boli postavené bez povolenia pri ulici T. G. Masaryka pri parkovisku predajne Lidl. Podobne ako ďalšie, neboli označené a nebol známy ani ich majiteľ.
" Vzhľadom k tomu, že reklamné stavby nie sú označené v zmysle § 86 ods. 4 stavebného zákona, nie je možné identifikovať ich vlastníka. V archíve stavebného úradu nebolo nájdené povolenie na uskutočnenie reklamnej stavby, resp. reklamného zariadenia podľa predchádzajúcich predpisov, v uvedenej lokalite v Nových Zámkoch.," píše sa v súhlase mesta s odstránením billboardov, na ktorých inzerovalo mesto.
Celkovo zmizlo z ulíc Nových Zámkov 27 reklamných plôch, meni nimi aj ďalšie nelegálne billboardy na Bezručovej ulici (1 ks), Nitrianskej ceste (2), pri kruhovom objazde smerom na Nitru (7) či na Výpalisku (5).
Podľa § 86 ods. 4 stavebného zákona je „Vlastník reklamnej stavby povinný zabezpečiť počas celej doby trvania reklamnej stavby jej označenie menom a priezviskom, obchodným menom, názvom, ochrannou známkou alebo iným symbolom, ktorý umožňuje identifikáciu reklamnej stavby“.
Reklamu si vyžiadali ľudia
Mesto promuje svoju činnosť na reklamných plochách vo viacerých lokalitách. Rekonštrukcia ciest a chodníkov, zažehnanie bankrotu či osádzanie krytov na kontajneroviskách – aj to boli a sú radničné slogany na billboardoch. Okrem toho sa platená reklama objavila aj na sociálnej sieti. „Mesto si reklamné bilboardové plochy prenajíma u reklamnej agentúry Mediachain. Náklady na reklamu sú uhrádzané z položky rozpočtu: ´Propagácia, reklama a iné´,“ vyjadrilo sa vedenie mesta.
Podľa vyjadrenia radnice bola na na reklamu na bilboardoch vynaložená suma cca 2400 euro a na reklamu na Facebooku suma cca 400 euro.
„Propagovanie práce mesta na bilboardoch bolo zrealizované na základe požiadaviek obyvateľov mesta, keďže chcú byť informovaní a nie každý sleduje webovú stránku mesta,“ vysvetlila radnica. Podľa archívu Digitálneho mesta eviduje radnica za obdobie rokov 2016–2018 dodávateľské faktúry za prenájom billboardových plôch na sumu viac ako 5-tisíc eur. Nie je však špecifikované, o aký druh reklamy ide resp. išlo.