Lucia Šútorová Správy

Mimoúrovňovú križovatku na Šindolke radnica nechce: Predstavte si ju na Klokočine

Výstavba mimoúrovňovej križovatky na Šindolke by bola podľa radnice ťažko prekonateľnou bariérou aj pre budúcich obyvateľov tejto lokality. Predstavte si, že by stála napríklad na Klokočine.

Ilustračný obrázok k článku Mimoúrovňovú križovatku na Šindolke radnica nechce: Predstavte si ju na Klokočine
9
Galéria

Nadúrovňová štvorprúdová križovatka v lokalite Šindolka má prepojiť priemyselný park s rýchlostnou cestou R1. Vedenie mesta však jej výstavbu zatiaľ odmieta. Je presvedčené o jej negatívnych dopadoch na život obyvateľov.

„Šindolka a rozvojové územie Párovské lúky tvoria jeden organický mestský celok napojený z juhu na Staré mesto a zo severovýchodu na Zobor a ďalej na Dražovce. Ak dnes toto územie necitlivo rozsekneme mimoúrovňovou križovatkou, vytvoríme pre súčasných aj budúcich obyvateľov mesta ťažko prekonateľnú bariéru,“ povedal poradca pre komunikáciu Henrich Varga.

Vedenie mesta chce aby sme si predstavili, ako by takáto križovatka zmenila územie už existujúcich mestských častí. Takéto dopady by neskôr mohla mať aj pri budovaní potenciálnej novej mestskej časti na Párovských lúkach, kde by mohlo žiť 35-tisíc ľudí. Pre lepšiu predstavu pripravila radnica grafické znázornenie.

Ako by vyzerala na Klokočine?

„Predstavte si, že by mimoúrovňová križovatka, v miere v akej je navrhovaná na Šindolke, vznikla na Klokočine, na križovatke ulíc Hviezdoslavova a Dolnočermánska. Prípadne na križovatkách Štúrova – Hollého alebo na Chrenovej, na Triede Andreja Hlinku a Akademickej ulici. Územie by bolo necitlivo rozseknuté a len obťažne, ak vôbec, prechodné pre chodcov a cyklistov. Rodiny s deťmi by sa len ťažko dostali z jednej strany cesty na druhú, nehovoriac o ľuďoch s obmedzenou pohyblivosťou a invalidoch,“ domnieva sa Henrich Varga.

Ak by mimoúrovňová križovatka bola vybudovaná na križovatke ulíc Hviezdoslavova a Dolnočermánska zabrala by podľa radnice veľkú časť funkčného územia a znemožnila prechod nemotorovej dopravy a peších z jednej strany na druhú.

„Zmizli by všetky prechody pre chodcov, neexistovali by žiadne chodníky v širšom okolí križovatky. Nákupné centrum na pravej strane by pravdepodobne nikdy nevzniklo alebo len v obmedzenom rozsahu. Dopad na kvalitu života na Klokočine by bol zásadný. Presne toto nechce mesto Nitra dopustiť, aby sa stalo na Šindolke,“ vymenúva Henrich Varga.

Ak by sa v minulosti postavila takáto križovatka napríklad v Starom meste, nemohlo by vyzerať ako dnes. „V Starom meste by zanikla alebo vôbec nevznikla podstatná časť zástavby v okolí križovatky Štúrova – Hollého, vrátane historických bytoviek z medzivojnového obdobia. Na Chrenovej by sme prišli o veľkú časť zeleného územia a o budovu Spojenej školy na Slančíkovej ulici,“ dodal poradca pre komunikáciu Henrich Varga.

Ako by jednotlivé časti Nitry zmenila mimoúrovňová križovatka, ktorú chcú postaviť na Šindolke, si pozrite v priloženej galérii!

Sledujte nás aj na Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z domova i zo sveta.

Vizualizácie mimoúrovňovej križovatky
9
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie