Samospráva

Cyklotrasa spojí stanicu s Klokočinou: Objavili sa koncepčné problémy a nedostatky

Nitrianska autobusová stanica bude spojená s Klokočinou a Čermáňom novou cyklocestou, ktorá prechádza cez zalesnenú Borinu.

Ilustračný obrázok k článku Cyklotrasa spojí stanicu s Klokočinou: Objavili sa koncepčné problémy a nedostatky
17
Galéria
Zdroj: nitra.dnes24.sk

„Mesto Nitra dá do užívania spojenú cestičku pre chodcov a cyklistov Klokočina – Borina – Autobusová stanica. Rozhodlo o tom včerajšie preberacie konanie za účasti obyvateľov, zástupcov mesta a zhotoviteľov stavby. Plán vybudovať zdieľanú cestičku vznikol ešte za minulého vedenia, v roku 2015. Práce ukončili minulý týždeň,“ informuje Tomáš Holúbek, hovorca mesta.

Cestička spája autobusovú stanicu v Nitre s mestskými časťami Čermáň a Klokočina.

„Sme veľmi vďační za každý zrekonštruovaný chodník a za každý meter cyklotrasy. Po oboznámení sa so situáciou priamo v teréne však musím konštatovať, že je tu hneď niekoľko otáznikov. V prvom rade sa musíme spýtať sami seba, kto tento projekt zadával, následne, prečo bol takto navrhnutý a kto ho v navrhovanej podobe odsúhlasil. Je nemysliteľné, aby bol v strede zdieľaného chodníka pre cyklistov a peších stĺp verejného osvetlenia, aby v projekte chýbalo 2 200 metrov štvorcových asfaltu alebo, aby sme ignorovali, že časti chodníka sa prepadávajú. Či už je problém u nás na úrade, v projektantovi alebo je to kombinácia faktorov, nájdeme príčinu a vyvodíme dôsledky,“ hovorí primátor Nitry Marek Hattas.

Jedným z poslancov, ktorí si spolu s primátorom prešli celú trasu, bol aj Pavol Obertáš. „Mesto Nitra by sa malo poučiť z chýb, ktoré vznikli v minulosti a preniesť zodpo­vednosť na projektantov. Dnes sme od stavebného dozoru opakovane počuli, že projektant niektoré veci neriešil alebo zabudol zapracovať. Toto je v dnešnej dobe neprípustné,“ hovorí poslanec Obertáš.

Poslankyňa a vedúca Krajského strediska Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska Petra Ajdariová zase upozornila na chýbajúce signálne pásy pre zrakovo postihnutých pred vstupom na priechody pre chodcov a na príliš vyvýšené nájazdy na obrubníky, ktoré môžu spôsobiť problémy vozíčkarom. „V projekte mohlo byť myslené aj na to, aby bola cestička upravená kontrastným povrchom. Bolo by jasnejšie, ktorá polovica je určená pre cyklistov a ktorá pre chodcov“.

Viceprimátorka Michaela Hefková považuje za dôležité zlepšiť proces schvaľovania a kontroly projektov a posilniť odborné kapacity na úrade. „Potrebujeme projekty nastaviť tak, aby boli kvalitne zrealizované a mohli spoľahlivo slúžiť obyvateľom nášho mesta,“ zdôrazňuje viceprimátorka Hefková.

„Projekt okrem koncepčných problémov obsahuje aj drobné nedostatky a nedokončené práce. Tie účastníci obhliadky zdokumentovali a zhotoviteľ diela, spoločnosť Eurovia, sa zaviazal pripomienky zapracovať,“ informuje hovorca mesta, Tomáš Holúbek. Ide napríklad o osadenie lámp verejného osvetlenia a sklenených tabúľ pre cyklodepo na autobusovej stanici.

„Všetky drobné vady a nedokončené práce sú súčasťou zápisu. Realizovať ich budeme postupne tak, aby sme ich mali do 30. apríla hotové,“ povedali priamo na mieste zástupcovia spoločnosti Eurovia. Po realizácii pripomienok bude nasledovať ďalšia obhliadka cestičky pre chodcov a cyklistov Klokočina – Borina – Autobusová stanica.

Cyklotrasa spojí stanicu s Klokočinou
17
Galéria
Zdroj: nitra.dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM