Vysokoškoláčky pomáhajú s výučbou na diaľku: Pre prvákov vymýšľajú hravé úlohy
Budúce učiteľky pridávajú ruku k dielu. Každý deň pridávajú prostredníctvom sociálnej siete zaujímavé domáce úlohy pre deti.
Školské lavice už niekoľko týždňov zívajú prázdnotou. Zatvorenie škôl bolo jedným z prvých opatrení v súvislosti s koronavírusom, ktoré prijímali samosprávy a neskôr bolo celoplošne nariadené vládou.
S neľahkou situáciou si musia poradiť rodičia školopovinných detí. Počas pandémie musia suplovať prácu pedagógov. Do výučby na diaľku sa pustili nitirnaske študentky 2. a 3. ročníka špeciálnej pedagogiky a pedagogiky osôb s poruchami učenia na UKF.
Na sociálnej sieti vytvorili skupinu, kde pridávajú pravidelne nové úlohy.
Hravou formou
Pomôcť chcú najmä s výučbou prvákov základných škôl. „Cieľom tejto skupiny je prinášať rôzne aktivity, prístupy a hry pre deti s VPU (vývinovými poruchami učenia) a prváčikov, prváčky na ZŠ. Každý pracovný deň budeme pridávať 2 úlohy zamerane na fixáciu písmenok, číslic a oblastí nevyhnutných na efektívnu edukáciu,“ píšu študentky na sociálnej sieti.
Pri mnohých zdaniach postačí pero, papier a pozornosť. Úlohy môžu byť dobrou inšpiráciou pre rodičov. Okrem toho vám študentky môžu poradiť pri domácej výučbe.
„Niet skupiny, ktorú by aktuálna koronaizolácia nezasiahla. Napriek tomu si dovolíme tvrdiť, že v školskom systéme dostali do rúk Čierneho Petra prváčikovia a prváčky našich základných škôl, ako aj žiaci a žiačky s vývinovými poruchami učenia. Aj my na vysokých školách sme museli zmeniť systém, v ktorom sa učíme. Naďalej chceme byť so študentkami špeciálnej pedagogiky, s vedením Katedry pedagogiky PF a s vedením Pedagogickej fakulty UKF aktívnymi aktérmi vo vzdelávaní,“ povedala pre web UKF Svetlana Síthová.
Foto: ilustračné
Sledujte nás aj na Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z domova i zo sveta.