Lucia Lauková Šport

Rozhýbte sa: TOTO sú najobľúbenejšie cyklotrasy v nitrianskom regióne

Je čas po sviatkoch dostať sa späť do formy. Jazdou na bicykli po nitrianskom regióne spojíte príjemné s užitočným.

Ilustračný obrázok k článku Rozhýbte sa: TOTO sú najobľúbenejšie cyklotrasy v nitrianskom regióne
Zdroj: TASR

Ponitrianska cyklomagistrála

Najviac zobrazení, vyše 2200, na cyloportáli regiónu Nitra má Ponitrianska cyklomagistrála. Patrí medzi stredne ťažké trasy, značená je červenou farbou. Dlhá je takmer 75 kilometrov. Ako uvádza cykloportál južná časť Ponitrianskej cyklomagistrály celá vedie popri rieke Nitra až k jej sútoku s riekou Váh.

Začína sa hrádzi pri obci Výčapy – Opatovce. Až do Nitry trasa vedie po trávnatých hrádzach rieky Nitra. Cez mesto Nitra trasa prechádza po dobre vybudovaných cyklochodníkoch a asfaltových hrádzach a takto pokračuje až do Dolných Krškian. Tu trasa prechádza okolo mlyna a znova pokračuje trávnatou hrádzou k obci Čechynce, kde schádza z hrádze na paralelnú asfaltovú poľnú cestu. Z tohto miesta pokračuje popod hrádzu k obci Veľký Cetín, kde opäť vychádza na hrádzu.

Po nej pokračuje okolo viacerých obcí až k archeologickej lokalite Nitriansky Hrádok, ktorá sa nachádza priamo pri trase. Z Nitrianskeho Hrádku až do Nových Zámkov je hrádza stále trávnatá. Celým mestom do lokality Berek trasa vedie po cyklochodníkoch a asfaltových hrádzach. Následne pri reštaurácii Berek odbáča doprava a po poľnej ceste trasa vedie do Nového Gúgu, kde opäť vychádza na hrádzu rieky Nitra. Posledný úsek je znova trávnatý až do Komoče, kde trasa v súčasnosti končí.

Okruh Dolné Krškany – Branč – Poľný Kesov – Cabaj – Čápor

Táto cyklotrasa je spomedzi ľahkých rekreačných trás v nitrianskom regióne najobľúbenejšia. Po dĺžke 43 kilometrov cyklistov prevedie príjemným prostredím a zoznámi ho so zaujímavosťami okolia. Trasa ja značená modrou značkou. Začína sa na križovatke s Ponitrianskou cyklomagistrálou v mestskej časti Dolné Krškany na hrádzi rieky Nitra, tá vás nasmeruje k obci Veľký Cetín. Poľnou cestou prídete do obce Branč.

Asfaltovými cestami postupne prejdete podľa značiek prejdete cez obce Horný Taráň, Štefanovičová, Poľný Kesov, Veľká Dolina, Mojmírovce a Svätoplukovo do obce Cabaj-Čápor. Odtiaľto cyklotrasa pokračuje poľnými cestami miernym stúpaním do lokality Bita, tu sa napojí pri záhradkárskej osade na asfaltovú cestu a miernym klesaním sa dostane opäť do Dolných Krškán na začiatok trasy.

Tríbečská hrebeňovka

Náročnejší cyklisti dobre poznajú Tribečskú hrebeňovku, ktorá je atraktívna najmä prostredím, v ktorom je situovaná. Trasa značená červenou farbou začína v parku pod Nitrianskym hradom a smeruje k liečebnému ústavu. „Tu odbáča doľava a po chodníku začína stúpať do lokality Plieška, ďalej pokračuje smerom na Tri Duby, kde odbáča a krásnym trailom traverzuje Zobor,“ popisuje trasu cykloportál.

Po hrebeni pohoria pokračuje trasa do sedla pod Žibricou a do obce Žirany. Poľným a lesným úsekom sa po značke dostanete k rekreačnej oblasti Remitáž. Po lesnej ceste trasa pokračuje ďalej popri hrade Gýmeš, kde si môžete spraviť prestávku. Ďalej budete pokračovať lesnou cestou až nad obec Zlatno. Cyklosmerovník nad Zlatnom vás nasmeruje do lokality Javorový vrch.

Trasa vedie hrebeňom do sedla pod Rakytou, kde však musí trasa kvôli zvernici schádzať až k horárni Mlynište. „Od horárne trasa vchádza do Uhrovskej doliny, v strede doliny však odbáča doľava a stúpa do lokality Vrchhora k ruine kostola. Z Vrchhory trasa prechádza miernym zjazdom do lokality Hradská, kde nachvíľu vychádza na cestu č. II/511 smerom doľava. No po pár metroch odbáča doprava a prudko klesá do Drahožníckej doliny, kde sa spája so zelenou trasou č. 5315,“ uvádza cykloportál. Po zdolaní takmer 79 kilometrov dorazíte do cieľa cyklomagistrály, ktorým je Penhýbel.