Primátor viní Kéryho, ten to popiera
Ročne zhruba 5-tisíc eur malo plynúť do mestskej kasy z prenájmu stĺpov verejného osvetlenia od banskobystrickej firmy Vego marketing. Mesto si vybralo z troch cenových ponúk, najvýhodnejšiu. Na zákazke mala zarobiť firma blízka zlatomoravskému primá
Natíska sa otázka, či nejde o konflikt záujmov. Radnica chybu priznala ale pre niečo úplne iné. Háčik je v tom, že cenové ponuky neboli v podateľni riadne zaevidované. Vyhlási novú súťaž.
Poslanec Viliam Rumanko (SNS) sa s nami podelil s otázkami, ktoré mu v súvislosti so zákazkou lietajú hlavou.** „Som presvedčený, že týmto postupom zvýhodnil primátor jemu blízku firmu. Robila mu masívnu kampaň na bilbordoch aj rôzne tlačoviny. Zvýhodnenie firmy považujem za viac než isté. Mohol sa rozhodnúť pre našich ľudí a Technické služby.“** Spochybnenie transparentnosti mu vychádza aj z toho, že mesto s firmami viedlo len telefonické debaty. „Chýbajú čísla podania a komu to bolo adresované. Budem vážne uvažovať postúpiť tento materiál na prokuratúru,“ vzniesol podozrenie na 15. zasadnutí zastupiteľstva.
Pred časom sa objavili informácie, že firma dostala zákazku ako protislužbu za neuhradené faktúry Petra Lednára na predvolebnú kampaň. Majiteľ firmy Peter Vozár, túto informáciu poprel.** „V našom účtovníctve neevidujeme žiadnu neuhradenú faktúru zo strany Lednára. Uvedené informácie sú preto nepravdivé a súvisia pravdepodobne s tým, že firmy, ktoré užívali dlhodobo niekoľko rokov stĺpy verejného osvetlenia na čierno bez akýchkoľvek povolení a platenia akýchkoľvek poplatkov mestu, tak im boli tabule demontované.“** Nepoprel ale, že na kampani sa firma podieľala.
Radnica si chybu priznala, vyhlási novú súťaž[/size][/color]
Radnica si chybu priznala.// „Hneď som začal konať, neboli riadne zdokumentované, nemali číslo poradové,“// hovorí Lednár na margo materiálov.// „Chcem dať všetkým rovnakú úroveň objednávania. Keby som sledoval niečo zlé pre mesto, nebol by som to dal na zverejnenie. Kéry dotiahol firmu do Zlatých Moraviec, ak chcete vedieť niečo viac.“// Obhajuje sa Lednár.
Kéry aj Vozár vyjadrenia primátora považujú za nezmysel[/size][/color]
Marián Kéry, poslanec NR SR (ako okresný predseda Smeru dosť pomohol k primátorskému kreslu Lednárovi) nám v telefonickom rozhovore tvrdenie primátora vyvrátil.** „Je to nezmysel. Raz v živote som videl tohto človeka, myslím, že sa volá Vozár.“ To isté povedal na adresu Kéryho aj Vozár.// **„Ja o tom neviem absolútne nič. Videl som ho v apríli t.r., to bolo ešte pred podpísaním zmluvy.“ //Firma má záujem uchádzať sa o zákazku aj v prípade vyhlásenia novej súťaže.
Právnička tvrdila: všetko je v poriadku[/size][/color]
Zhruba dva týždne pred májovým zasadnutím zastupiteľstva sme sa s otázkami obrátili na právničku z mestského úradu Máriu Vozárovú, 17. mája nám odpísala. „Pri výbere uvedenej spoločnosti Mesto urobilo cenové porovnanie navigačného systému v iných mestách, pričom súčasne požiadalo vytipované spoločnosti o predloženie ich cenového návrhu. Mesto obdržalo tri ponuky, a to od spoločnosti INVEST GROUPE vo výške 60 eur, od spoločnosti LEC vo výške 75 eur a od spoločnosti VEGOMARKETING 100 eur ročne. Posledná cenová ponuka bola pre Mesto Zlaté Moravce najvýhodnejšia. Máme za to, že uvedená cena je primeraná aj z pohľadu podnikateľských subjektov.“ Samospráva počíta s ročným príjmom do mestskej kasy zhruba 5000 eur. Mala potvrdený záujem zo strany 14 klientov.
Primátor rozhodol, ktorej firme dohodí zákazku[/size][/color]
O tom, ktorá firma dostane zákazku rozhodlo vedenie mesta, teda primátor. V tomto prípade nešlo o verejné obstarávanie ale o zmluvu. „S uvedenou spoločnosťou uzatvorilo Mesto Zmluvu o úprave záväzkových vzťahov pri užívaní stĺpov verejného osvetlenia na umiestnenie informačných zariadení, a to podľa ustanovení Obchodného zákonníka. Podotýkame, že pri verejnom obstarávaní má obstarávateľ záujem na tom, aby vybral najvýhodnejšiu ponuku, t.j. vo väčšine prípadov najlacnejšiu, čo nemožno aplikovať na tento prípad,“ dodáva právnička.
Revízie a zmluvy[/size][/color]
Niekoľko týždňov pred májovým rokovaním zastupiteľstva firma robila revíziu všetkých informačných tabúľ na stĺpoch verejného osvetlenia v Zlatých Moravciach a uzatvárala zmluvy s jednotlivými firmami. „Záujem prejavilo mnoho firiem, nielen s celoslovenskou pôsobnosťou (obchodné reťazce), ale aj lokálni klienti a miestne firmy.“ Napísal v e-maili Peter Vozár, majiteľ spoločnosti.
Mesto prichádzalo o ročný nájom 250 eur za každú tabuľu[/size][/color]
Najväčším problémom v meste, je podľa slov Vozára, že doteraz žiadne firmy (podnikatelia) neplatili mestu žiadny nájom za umiestnenie svojich tabúľ na stĺpoch verejného osvetlenia, čím mesto prichádzalo o nemalé financie do svojho rozpočtu – ročný nájom 250 eur za každú tabuľu na stĺpe.
Anna Mondočková