Opravujú železničný MOST: Počítajte s MEŠKANÍM
Rekonštrukcia mosta medzi Šaľou a Trnovcom nad Váhom umožní vlakom plynulejší a rýchlejší prejazd. Práce potrvajú do konca októbra 2024.
Ako informovala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), po ukončení prebiehajúcich prác na železničnom moste medzi stanicami Šaľa a Trnovec nad Váhom sa rýchlosť vlakov na moste zvýši z 50 kilometrov za hodinu na 120 kilometrov za hodinu.
Modernizácia prispeje k zvýšeniu spoľahlivosti a komfortu cestovania, čo je pre ZSSK prioritou.
Vymieňajú mostnice
„Práce prebiehajú od augusta do konca októbra 2024,“ uviedol Dominik Drevický z komunikačného odboru ZSSK. Doplnil, že počas výlukových prác prebieha výmena mostníc na konštrukcii mosta.
Doprava na tomto úseku je z dôvodu rekonštrukcie vedená len po jednej traťovej koľaji a vlaky tadiaľto môžu prechádzať rýchlosťou desať kilometrov za hodinu.
Meškajúce vlaky
„V dôsledku týchto obmedzení môžu vlaky na trati Bratislava – Nové Zámky meškať 15 až 30 minút v závislosti od aktuálnej dopravnej situácie,“ skonštatoval Drevický.
ZSSK cestujúcim odporúča, aby pri plánovaní ciest počítali s meškaniami a informovali sa o prípojoch. „Osobitne odporúčame cestujúcim z Galanty smerom do Bratislavy využívať osobné vlaky S60, ktoré prechádzajú mimo výlukového úseku,“ doplnil.
Kus histórie
Most medzi Šaľou a Trnovcom nad Váhom je najdlhší železničný most v sieti Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), uvádza portál vlaky.net. Má dĺžku 445,790 metrov. Výška mosta je 8,580 metrov.
Podľa ŽSR bol most postavený v roku 1847. Z historických prameňov je zrejmé, že 1. parný vlak z Viedne do Bratislavy po ňom prešiel v auguste 1848. Prestavbou prešiel most v roku 1974. Jeho nosná konštrukcia bola vyrobená v roku 1946.