Zlatica Gregorová Správy

Cestári sa pustia do práce: Prezradili recept na uzdravenie šalianskeho mosta

Či je leto či zima, obyvatelia miest i dedín pravidelne hromžia na cestárov. V zime vraj vyštartujú neskoro, potom ich trápia jamy, či neprejazdné úseky.

Ilustračný obrázok k článku Cestári sa pustia do práce: Prezradili recept na uzdravenie šalianskeho mosta
5
Galéria
Foto: Zlatica Gregorová

Často však nie je problém v cestároch. Tí súperia nielen s hundrajúcimi vodičmi, ale i nemodernými mechanizmami.

Aj v Šali je viacero úsekov, ktoré potrebujú pravidelnú údržbu alebo aj kompletnú renováciu. Mestské komunikácie má v portfóliu mesto, tie ostatné sú zase pod patronátom Regionálnej správy a údržby ciest Nitra, a.s. (RSUC). Opýtali sme sa cestmajsterky Klaudie Braunovej, čo plánujú v prichádzajúcom jarnom období reparovať v našom okrese, ktoré cesty vynovia?

Do Diakoviec

„Budeme pokračovať úsekom, ktorý sme začali opravovať v roku 2018. Ide o časť medzi Diakovcami a Tešedíkovom. Časť po tabuľu v Tešedíkove sme už urobili a tento rok by sme chceli pokračovať ďalej,“ informovala náš portál cestmajsterka.

Bez zázrakov

Podľa Klaudie Braunovej plánujú reparovať úsek od spomínanej tabule v Tešedíkove po reštauráciu v Diakovciach. Keďže však od zámeru po jeho realizáciu musí prebehnúť istý zákonný čas, cestmajsterka z RSUC predpokladá, že samotné práce by mohli začať približne v septembri-októbri tohto roka. Problémom je aj zastaraná technika. S tou, ktorú majú aktuálne k dispozícii, sa vraj veľké zázraky robiť nedajú.

V našom meste je diskutovanou témou aj most cez Váh. Ten prežíva zaťažkávajúce skúšky, keďže sa po ňom premáva vyše 27 000 áut denne. Výstavba sľubovaného obchvatu sa vďaka obštrukciám opäť zdržiava a tak treba dúfať, že most ešte vydrží. Ako to s ním vlastne reálne vyzerá?

20-ročná „novinka“

Klaudia Braunová nás uistila, že svoje dobré roky má šaliansky most dávno za sebou. Dopravné kolóny a dlhé státie na ňom mu na životnosti nepridávajú. Svoje zažíva aj počas rozmanitých opráv. „V januári nás navštívili z firmy, že idú zalátať jamy na moste modernou technikou. Prišli sme na to, že novinka je 20-rokov stará. Teda, na jamy použili vrecovaný asfalt,“ priblížila cestmajsterka Klaudia. Slovenská správa ciest chcela prísť s niečím novým, ale životnosť tejto zmesi je taká istá, ako tej, ktorú použili pracovníci RSUC Nitra. Zázrak sa teda nekonal.

A recept na uzdravenie šalianskeho mosta? „Na niektorých miestach má asfalt max. hrúbku 4 cm, namiesto predpísaných 12 cm. Mostu pomôže len ošúpať celú vrstvu, dať všetko dole a urobiť na ňom nový povrch,“ dodala odborníčka.

Foto:ilustračné

Vo fotogalérii uvidíte zábery na šaliansky most.

Ďalšie zaujímavé informácie a aktuálne správy z celého Slovenska si môžete zabezpečiť sledovaním Dnes24 a Facebooku

Šaliansky most zase zdobia výtlky: Hromžia vodiči aj radnica, FOTO
5
Galéria
Foto: Zlatica Gregorová
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM