Lucia Lauková Správy

Hodnotenie radničných novín: Najviac sa v mestskej tlači zviditeľňuje primátor Nitry

Dva mestské tituly dokázali meno nitrianskeho primátora, podľa Transparency International Slovensko, spomenúť v desiatich hodnotených vydaniach až 175-krát.

Ilustračný obrázok k článku Hodnotenie radničných novín: Najviac sa v mestskej tlači zviditeľňuje primátor Nitry
Zdroj: TASR

Veľká časť úradujúcich primátorov a starostov je pred novembrovými komunálnymi voľbami vo výhode, pretože ovládli radničné noviny, ktoré za obecné peniaze šíria ich propagandu. Vyplýva to z výsledkov hodnotenia užitočnosti, objektívnosti a verejnoprávnosti radničných novín, ktoré skúmalo Transparency International Slovensko (TIS) a v utorok ich na tlačovej konferencii v Bratislave predstavilo.

Z celkom 86 novín zaradených do hodnotenia 47 neponúklo čitateľom žiaden kritický názor na politiku radnice alebo preň vyhradilo menej ako percento zo svojho obsahu venovaného samosprávnym témam.

V Nitre vychádzajú dve radničné periodiká. Jedno pod názvom NITRA, ktoré v hodnotení obsadilo 67. priečku a týždenník Mesto Nitra informuje, ktorý skončil na 82. mieste.

Podľa analytika TIS Michala Piška dominujú v obsahu radničných novín primátori. Ako príklad uviedol dlhoročného šéfa Nitry Jozefa Dvonča, ktorý opäť kandiduje za primátora. Jeho meno podľa TIS dokázali spomenúť dva mestské tituly v desiatich hodnotených vydaniach až 175-krát. V jednom z júnových čísel týždenníka Mesto Nitra informuje sa podľa zistení TIS objavil Dvonč až v ôsmich z desiatich článkov. „Na týchto 2 stranách vložených do schránkových novín Echo je až 5 jeho fotiek,“ uvádza sa v hodnotení Transparency International Slovensko.

„Volebná súťaž nie je pred nadchádzajúcimi komunálnymi voľbami férová a pomáhajú ju kriviť aj radničné noviny,“ povedal Piško.

Na vydávanie tlačených periodík plánujú hodnotené samosprávy vynaložiť v tomto roku dokopy necelé dva milióny eur, v priemere 25 000 eur na jednu samosprávu. „Pre mestá so 16 000 až 30 000 obyvateľmi určuje zákon limit na výdavky kandidáta na kampaň 50 000 eur. Až polovicu z tejto sumy môžu úradujúcim primátorom de facto priniesť noviny financované z mestského rozpočtu,“ upozornil riaditeľ TIS Gabriel Šípoš.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR/Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM