Ilustračný obrázok k článku Dopravný inžinier mesta: Centrum Nitry by mohol odbremeniť malý južný obchvat
Zdroj: TASR/Martin Baumann , TASR/Henrich Mišovič

Dopravný inžinier mesta: Centrum Nitry by mohol odbremeniť malý južný obchvat

Radovan Slávik navrhol tri zásahy, ktoré by mohli zlepšiť dopravu v Nitre. Jedným z nich je aj vybudovanie nového obchvatu.

Samospráva
Samospráva

Dopravný inžinier mesta: Centrum Nitry by mohol odbremeniť malý južný obchvat

Radovan Slávik navrhol tri zásahy, ktoré by mohli zlepšiť dopravu v Nitre. Jedným z nich je aj vybudovanie nového obchvatu.

Ilustračný obrázok k článku Dopravný inžinier mesta: Centrum Nitry by mohol odbremeniť malý južný obchvat
Zdroj: TASR/Martin Baumann , TASR/Henrich Mišovič

Je výstavba takéhoto obchvatu reálna?

„To je skôr otázka na iné odbory MsÚ, ide však o veľkú investičnú akciu, je nutné najprv majetkovo-právne vysporiadať pozemky, zabezpečiť financovanie, aktualizovať projektovú dokumentáciu a prejsť všetkými schvaľovacími procesmi“.

Na otázku, či mesto plánuje podniknúť nejaké kroky k výstavbe obchvatu, nám odpovedal hovorca Tomáš Holúbek.

  • „Akýmkoľvek krokom smerujúcim k vybudovaniu južného obchvatu bude musieť predchádzať diskusia so všetkými dotknutými inštitúciami, pretože to nie je iba na pleciach mesta. Následne budú na rade procesné záležitosti. Nie je to niečo, čo sa dá spraviť za pár týždňov,“ povedal hovorca mesta Tomáš Holúbek.

Nepomohol by chodcom a šoférom nadchod pre peších na frekventovaných úsekoch? (odpovedá dopravný inžinier Radovan Slávik, pozn. redakcie)

"Mimoúrovňové križovania trás pre chodcov a motorovú dopravu určite zvyšujú bezpečnosť chodcov a aj plynulosť cestnej premávky a majú opodstatnenie na určitých cestných ťahoch, najmä frekventovaných komunikáciách (napr. Tr. A. Hlinku, Štefániková tr., Chrenovská, Novozámocká a pod.)

Treba si však uvedomiť, že tvoria určitú prekážku v pohybe chodcov a predlžujú trasy pre peších, najmä ak nie sú vhodne umiestnené v prirodzených peších ťahoch, čím robia peší pohyb v lokalite menej atraktívny a je tiež nutné dbať pri ich realizácii na bezbariérovosť.

Zároveň tiež podporujú zrýchlenie motorovej dopravy, keďže na uvedenom cestnom ťahu sa odstránia priechody pre chodcov, chýba tým prvok, ktorý spomaľuje dopravu a vodiči sú tak menej ostražití, čo môže pôsobiť kontraproduktívne vzhľadom na bezpečnosť, takže je nutné ich umiestňovať citlivo".

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín