Dlažobné kocky už nebudú len na pešej a námestí: Pribudnú aj pred bývalým Priorom
V rámci predĺženia pešej zóny mesto objednalo aj nové dlažobné kocky. Položené budú aj pred bývalým OD Prior.
Nový parklet, ktorý bude slúžiť ako terasa so sedením pred niektorými podnikmi na Štefánikovej triede, nebude jedinou zmenou v centre mesta. Úpravami prejde aj priestor pred bývalým obchodným domom Prior.
"Pred Priorom, Orbisom, VUBkou až po Farskú pribudne dlažba, lavičky, nové stromy či koridor pre cyklistov,“ priblížil ešte v máji plány radnice primátor Marek Hattas.
Prečítajte si tiež
Súčasný povrch bude nahradený žulovými kockami. Mesto ich už objednalo. Za novú dlažbu zaplatilo vyše 56-tisíc eur. Časť z nej má byť použitá bude aj na námestí.
„Táto dlažba je určená na dve investičné akcie, pôjde aj pred bývalý OD Prior, ale pôjde zároveň aj ako dlažba v úseku pred hotelom Centrum pri Svätoplukovom námestí,“ povedal hovorca mesta Tomáš Holúbek.
Chcú začať čo najskôr
Primátor v máji avizoval, že by sa s prácami malo začať túto jeseň. Presný termín začiatku práce, ale podľa hovorcu ešte známy nie je.
„O presnom termíne ťažko hovoriť, je ale predpoklad, že tieto investičné akcie nebudú realizované úplne paralelne. Samozrejme, máme záujem osadiť dlažbu bez zbytočného zdržiavania, teda čo najskôr,“ dodáva hovorca.
Reorganizácia dopravy
Mesto okrem toho plánuje aj reorganizáciu dopravy. Slovenskej technickej univerzite v Bratislave dalo vypracovať projektovú dokumentáciu Predĺženia pešej zóny Nitra a dopravno-kapacitné posúdenie (DKP) križovatky Tr. A. Hlinku, B. Slančíkovej, Akademická. Potrebné dokumenty budú mesto stáť vyše 46-tisíc eur.
Podľa slov Matúša Maruniaka, povereného vedením odboru dopravy, predmetom spolupráce je predĺženie pešej zóny, ktorá by podľa plánov radnice mala siahať až po križovatku Štefánikovej triedy so Štúrovou ulicou.
„STU bola oslovená, aby nám pomohla riešiť dopravu, pretože tá je jedným z najväčších problémov. Ak ho nevyriešime, nebude možné ani predĺženie pešej zóny tak, ako to máme v územnom pláne už niekoľko rokov,“ vysvetlil Maruniak.
Mesto si od spolupráce s bratislavskou univerzitou sľubuje práve vyriešenie dopravy. Bez toho sa podľa radnice projekt predĺženia pešej zóny nepodarí zrealizovať.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.