Lucia Lauková Rôzne Rôzne

S batohom na chrbte: 3 TIPY na pešiu turistiku v Nitre a okolí

Vyberte sa do prírody. Naše okolie ponúka niekoľko peších turistických trás. Ponúkame vám zopár zaujímavých tipov.

Ilustračný obrázok k článku S batohom na chrbte: 3 TIPY na pešiu turistiku v Nitre a okolí
Zdroj: TASR

Ku kostolu sv. Michala

• Trasa: Šindolka – Liečebný ústav Zobor – Kostol sv. Michala

Nenáročná trasa zo Šindolky do Dražoviec nezaberie viac ako 2 hodiny vášho času. Odmení vás peknými výhľadmi. Zo Šindolky pôjdeme Dolnohorskou ulicou po žltej turistickej značke. Dostaneme sa do sedla v blízkosti vrchu Lupka, odbočíme vpravo na Klinčekovu ulicu a pokračujeme po žltej značke. Prejdeme okolo malého cintorína k drevenej besiedke. Od tohto rázcestia už sledujeme modrú turistickú značku. Po tomto úseku prichádzame k rázcestiu Pod Plieškou. Odtiaľto pokračujeme po zelenej turistickej značke. Značky vás privedú až ku kostolu sv. Michala. Potom sa môžete vrátiť alebo zísť do Dražoviec po asfaltovej ceste.

K hradu Gýmeš

• Trasa: Jelenec – Studený hrad – Gýmeš – Jelenská gaštanica – Kostoľany pod Tribečom

O niečo náročnejšia túra je k radu Gýmeš. Trvá približne 3 hodiny. Začíname pri železničnej stanici v Jelenci. Po modrej značke sa dostaneme až na okraj obce a zchádzame do údolia Jeleneckého potoka. Pred bránou autokempingu Remitáž pokračujeme asfaltovou cestou označenou červenou, modrou a žltou turistickou značkou po miesto, kde žltá značka odbočuje vpravo. Tá nás zavedie až k malebnej vyhliadke zo Studeného hradu. Po žltej turistickej značke prídeme na rázcestie v Sedle pod Gýmešom. Tu odbočíme vľavo a zelená turistická značka nás povedie lesom a lúkou k zrúcanine hradu Gýmeš. Po zelenej značke odporúčame navštíviť chránený areál Jeleneckú gaštanicu. Zatvára sa až v čase zberu gaštanov. Pod gaštanicou odbočíme vpravo na červeno označkovanú Ponitriansku magistrálu. Po nej sa dostaneme nenáročným terénom do obce Kostoľany pod Tribečom.

Z Oponíc do Horných Lefantoviec

• Trasa: Oponice – Oponický hrad – Pusté – Horné Lefantovce

Do tretice vám ponúkame stredne náročnú túru z Oponíc do Horných Lefantoviec. Trvať by mala maximálne 3 hodiny. Štartujeme v Oponiciach všímame si zelenú značku. Prechádzame okolo kaštieľa Apponyiovcov. Na okraji lesa sledujeme značkovanie. Odbočíme na lesnú cestu k Oponickému hradu. Od hradu začneme strmšie stúpať a prídeme na malú lúku Hrášková s pekným výhľadom. To už sa dostávame do blízkosti kremencového vrcholu Veľkej skaly. K vyhliadke na vrchole vedie turistická značka. Stúpanie máme za sebou. Na rázcestie Pusté sa dostaneme po hrebeni po zelenej značke. Potom odbočíme vpravo na modrú turistickú značku. Dostaneme k plotu liečebného ústavu v Horných Lefantovciach. Cez pole sa dostaneme na asfaltovú cestu vedúcu k ústavu. Zídeme k potoku Rybníčky. Odbočíme s modrou tvarovou značkou k priečeliu kaštieľa. Môžeme sa vrátiť späť na asfaltovú cestu a súbežne pokračovať s údolím potoka Rybníčky. Modrá turistická značka nás povedie popri menšom kaštieli až prichádzame k autobusovej zastávke pri Základnej škole v Horných Lefantovciach.

Môže vás zaujímať:

Sadnite na bicykel a vydajte sa na potulky: 3 tipy kam vyraziť v našom regióne

Za krásami netreba cestovať cez pol sveta: 5 lokalít pri Nitre, ktoré by mal poznať každý!