Výsledky prieskumu v oblasti služieb: Väčšina Šaľanov je nespokojná so zdravotníctvom
Začiatkom tohto roka sa každý občan mesta Šaľa mohol zúčastniť prieskumu. Ten ponúkla radnica, aby získala informácie ohľadom spokojnosti so službami.
Dotazníkmi mohol ktokoľvek vyjadriť svoj názor prostredníctvom internetu alebo aj vyplnením papierov v určených budovách. Informácie poslúžia na účely Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Šaľa na roky 2015–2020 za rok 2018. Pred časom sme na našom portáli uverejnili, ako sú obyvatelia Šale spokojní s kultúrou a životným prostredím, tentoraz sme pozornosť zamerali na poskytovanie služieb.
Viac žien
Ako uviedla pracovníčka Mestského úradu Šaľa Petra Szalayová, prieskumu služieb sa zúčastnilo 343 Šaľanov, z ktorých väčšiu časť (64,43%) tvorili ženy. Mužov, ktorí vyjadrili názor k službám, bolo 35,57%. Podľa výsledkov, uverejnených na sala.sk v oblasti služieb je zrejmé, že je s nimi spokojných 39,36% a nespokojných a nespokojných je 37,02% občanov. Najviac občanov v meste využíva stravovacie služby (20,60%) a ponuku kultúry a športu využíva 19,57% respondentov.
Chýbajúce služby
„Respondenti označili ako najviac chýbajúce služby v meste Šaľa služby zdravotníctva (34,48%). Za chýbajúce služby považujú respondenti tiež služby kultúry a športu (14,35%) ako aj služby obchodných sietí 11,03%,“ uviedla vo výsledkoch prieskumu Petra Szalayová.
V Šali sa rokovalo o doprave: Pomôcť môžu aj občania vyplnením dotazníka, FOTO
Občania mesta uviedli, že z ponuky kultúry a športu sa im páči klzisko, plaváreň aj ponuka vzdelávacích aktivít v Centre voľného času. Najviac sa Šaľania hanbia za ponúkané zdravotné služby (41,76%). Nemocnica, ktorá je v meste minulosťou, chýba 25,35% opýtaných a za aktuálny stav budovy kultúrneho domu sa hanbí 9,41% respondentov. Nespokojnosť vyjadrili podľa Petry Szalovej aj s herňami v meste (4,71%).
Sociálne siete
„Pre obyvateľov mesta boli rovnako ako za predchádzajúce roky aj v roku 2018 najfrekventovanejšími zdrojmi informácií o nových službách najmä facebook a iné sociálne siete (34,48%), internet/webové stránky subjektov poskytujúcich služby (26,53%) a dozvedajú sa o nich aj od známych/priateľov (14,00%),“ priblížila Petra Szalayová vo výsledkoch prieskumu na sala.sk.
Čo sa týka informovania o podujatiach, občanom (30,32%) by sa páčil intenzívnejší prísun cez internetovú stránku mesta. Na druhej strane, 24,49% občanov uvádza, že sú informovaní dostatočne.
Naj je šport a kultúra
Z hľadiska najlepšie hodnotených služieb v meste 27,06% respondentov považuje ponuku kultúry a športu. Dobrú úroveň vzdelávania a školstva uviedlo v prieskume (15,29%) opýtaných a spokojnosť so sociálnymi a zdravotnými službami (12,94%) . Negatíva v poskytovaní sociálnych a zdravotných služieb vidí 39,53% opýtaných a služby dopravy vidí pozitívne 16,28% respondentov.
Podľa výsledkov prieskumu, ktoré spracovala Petra Szalayová, oblasť služieb v Šali získala od občanov známku 2,73, čo je priemerné hodnotenie.
Foto: ilustračné