Zlatica Gregorová Samospráva

Výsledky prieskumu v oblasti služieb: Väčšina Šaľanov je nespokojná so zdravotníctvom

Začiatkom tohto roka sa každý občan mesta Šaľa mohol zúčastniť prieskumu. Ten ponúkla radnica, aby získala informácie ohľadom spokojnosti so službami.

Ilustračný obrázok k článku Výsledky prieskumu v oblasti služieb: Väčšina Šaľanov je nespokojná so zdravotníctvom
Foto: Zlatica Gregorová

Dotazníkmi mohol ktokoľvek vyjadriť svoj názor prostredníctvom internetu alebo aj vyplnením papierov v určených budovách. Informácie poslúžia na účely Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Šaľa na roky 2015–2020 za rok 2018. Pred časom sme na našom portáli uverejnili, ako sú obyvatelia Šale spokojní s kultúrou a životným prostredím, tentoraz sme pozornosť zamerali na poskytovanie služieb.

Viac žien

Ako uviedla pracovníčka Mestského úradu Šaľa Petra Szalayová, prieskumu služieb sa zúčastnilo 343 Šaľanov, z ktorých väčšiu časť (64,43%) tvorili ženy. Mužov, ktorí vyjadrili názor k službám, bolo 35,57%. Podľa výsledkov, uverejnených na sala.sk v oblasti služieb je zrejmé, že je s nimi spokojných 39,36% a nespokojných a nespokojných je 37,02% občanov. Najviac občanov v meste využíva stravovacie služby (20,60%) a ponuku kultúry a športu využíva 19,57% respondentov.

Chýbajúce služby

Respondenti označili ako najviac chýbajúce služby v meste Šaľa služby zdravotníctva (34,48%). Za chýbajúce služby považujú respondenti tiež služby kultúry a športu (14,35%) ako aj služby obchodných sietí 11,03%,“ uviedla vo výsledkoch prieskumu Petra Szalayová.

Občania mesta uviedli, že z ponuky kultúry a športu sa im páči klzisko, plaváreň aj ponuka vzdelávacích aktivít v Centre voľného času. Najviac sa Šaľania hanbia za ponúkané zdravotné služby (41,76%). Nemocnica, ktorá je v meste minulosťou, chýba 25,35% opýtaných a za aktuálny stav budovy kultúrneho domu sa hanbí 9,41% respondentov. Nespokojnosť vyjadrili podľa Petry Szalovej aj s herňami v meste (4,71%).

Sociálne siete

„Pre obyvateľov mesta boli rovnako ako za predchádzajúce roky aj v roku 2018 najfrekven­tovanejšími zdrojmi informácií o nových službách najmä facebook a iné sociálne siete (34,48%), internet/webové stránky subjektov poskytujúcich služby (26,53%) a dozvedajú sa o nich aj od známych/priateľov (14,00%),“ priblížila Petra Szalayová vo výsledkoch prieskumu na sala.sk.

Čo sa týka informovania o podujatiach, občanom (30,32%) by sa páčil intenzívnejší prísun cez internetovú stránku mesta. Na druhej strane, 24,49% občanov uvádza, že sú informovaní dostatočne.

Naj je šport a kultúra

Z hľadiska najlepšie hodnotených služieb v meste 27,06% respondentov považuje ponuku kultúry a športu. Dobrú úroveň vzdelávania a školstva uviedlo v prieskume (15,29%) opýtaných a spokojnosť so sociálnymi a zdravotnými službami (12,94%) . Negatíva v poskytovaní sociálnych a zdravotných služieb vidí 39,53% opýtaných a služby dopravy vidí pozitívne 16,28% respondentov.

Podľa výsledkov prieskumu, ktoré spracovala Petra Szalayová, oblasť služieb v Šali získala od občanov známku 2,73, čo je priemerné hodnotenie.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM