Zmeny cestovného v TURANCARE
Líder na nitrianskom dopravnom trhu, nenápadne posunul ceny na bratislavskej linke smerom hore. Pohodlné sedadlá, klíma a luxusnejšie vybavené žlté autobusy sú hlavnými poznávacími znakmi TURANCARU.
Hoci zo začiatku sa v autobusoch nachádzalo len pár ľudí, dnes sa prepravca na nezáujem ľudí nemôže sťažovať. Ideálnym bolo určite aj stavenie na rýchlosť plus presné a jednoducho zapamätateľné časy odchodov. Počas najfrekventovanejšej doby(pondelok ráno a piatok večer) sa často čaká už hodnú vopred, len aby si človek uchmatol dobré miesto. Záujem zo strany študentov síce počas prázdnin klesá, ale ide len o dvojmesačnú odmlku. Je zvláštne, že k zmene cien prišlo v období krízy, kedy každý podnik tlačí svoje ceny dole, len aby si udržal svojho zákazníka. Prečo sa tak stalo, spýtali sme sa priamo konateľa firmy, pána Viliama Turana. „Ja by som to nenazval zdražovaním, skôr nejakou menšou kozmetickou úpravou, pretože cestovné sa zmenilo len o desať centov, aby sme sa vyhli manipulácií s desaťcentovkami a zbytočnému zdržovaniu sa vodiča aj cestujúceho. Študentský lístok sa tak zmenil z 1,90 na 2 eurá, obyčajný z 3,70 na 3,80 eurá a seniori si zaplatia za cestu 1 euro. Všetci ostatní dopravcovia účtujú dôchodcom 2 eurá, alebo nedávajú žiadne zľavy. Pripomínam, že sme súkromná spoločnosť, ktorá nemá ani jeden cent zo štátnych dotácií a tieto zľavy ponúka dobrovoľne. Naozaj sme tie ceny zmenili len preto, lebo vydávanie tých desať centov našich vodičov dosť zaťažovalo a zdržovalo“, povedal. Je pravda, že TURANCAR patrí k jednej z najúspešnejších dopravných spoločností na Slovensku a svojim zákazníkom ponúka aj náležitý luxus. Preto sa rozhodol majiteľ investovať aj do kvalitných autobusov značky Setra, ktoré patria k najlepším na svete. Tak pohol nielen svojou spoločnosťou, ale počas piatich rokov zvýšil aj konkurenčný boj. Tým pádom sa za ten čas zvýšilo pohodlie nitrianskeho cestujúceho. A aký je váš názor? Stojí tých pár centov(v prepočte tri koruny) za dobrú cestu, alebo využívate možnosti iných liniek? Podeľte sa s nami o svoje dojmy.
autor: Simona Chrappová