andrea andrea Rôzne

Výstavbu parku pod Borinou podporuje stále viac ľudí

Už druhý mesiac má každý obyvateľ Nitry možnosť pomôcť výstavbe nového parku na sídlisku Klokočina. Od 29. apríla prebieha kampaň Nitrianskej komunitnej nadácie s názvom Ruka v ruke s Nitrou spojená s verejnou zbierkou na výstavbu tohto parku. Zbierk

Na výstavbe samotného parku sa začalo pracovať zahájením kampane: „Už sa začali prvé práce. V lete sa budú osadzovať lavičky, sadiť stromy. Do októbra by mala byť hotová väčšina parku,“ predstavuje ambície výstavby Petra Hadžová, PR manažérka Nitrianskej komunitnej nadácie. Do prác budú zapojení viacerí dobrovoľníci. „Zatiaľ sme zapojili len školu Škultétyho, ktorá sídli priamo pri Borine. Jej žiaci sa už podieľali na čistiacich prácach. V lete bude organizovaných niekoľko dobrovoľníckych prác. Dátumy zverejníme na našej internetovej stránke, ale aj prostredníctvom našich partnerov. Záujemcovia tak budú môcť prísť a zapojiť sa do týchto prác,“ dopĺňa Petra Hadžová. Myšlienka vzniku nového parku sa zrodila minulý rok. Nitrianska komunitná nadácia si vybrala jeden z projektov Mesta Nitra. „Vybrali sme práve tento projekt, z toho dôvodu, že je to na Klokočine, kde nie je taká možnosť relaxu, nie je tam žiadna oddychová zóna,“ spomína Petra Hadžová na vznik kampane. Autorom projektu parku je mestský architekt Štefan Lančarič. Výstavba parku pod Borinou zaujala i známe nitrianske osobnosti Ivanu Surovcovú, Ivana Gontka, Evu Pavlíkovú, Ľubomíra Moravčíka, Mika Hladkého či Kulyho z Desmodu. Stali sa tvárami kampane a možno ich vidieť na plagátoch či billboardoch nielen na Klokočine. Symbolom kampane sú umelohmotné tlieskajúce ručičky s jej názvom. Nesú myšlienku tlieskania pre výstavbu nového parku. Zakúpiť si ich môžu záujemcovia za 2 eurá na stálych predajných miestach, ale aj na rôznych podujatiach, ako tomu bolo napríklad počas futbalového zápasu FC Nitra, Dňa komunitných nadácií, 3media party, AmfikFestu či Stümpel Cupu. Naposledy predávalo ručičky počas Cyrilo-metodských slávností 12 dobrovoľníkov z folklórneho súboru Zobor. Nitrianska komunitná nadácia taktiež oslovila školy a rôzne organizácie, ktoré podporuje. Tie predávajú symbol kampane na miestach, kde pôsobia. V obehu je tak momentálne 1 076 ručičiek. Celá suma vyzbieraná ich predajom spolu s dobrovoľnými príspevkami ľudí sa použije na výstavbu parku. Okrem toho prisľúbilo Mesto Nitra na park približne 5 miliónov bývalých slovenských korún, čiže približne 165 969 eúr. Kampaň je financovaná z grantu od poľskej V4 Community foundation, z ktorého je financovaná celá kampaň. Súčasťou parku mal byť podľa prvých plánov aj tzv. Chodník slávy, na ktorom mali byť uvedené mená darcov, firiem, rodín, partnerov, ktorí podporia jeho výstavbu. Nitrianska komunitná nadácia spolu s architektom však zvažuje i možnosť upevnenia drevenej tabule s menami darcov pri vstupe do parku, no napriek tomu myšlienku Chodníka slávy nezavrhuje. Podľa slov Petry Hadžovej kampaň zatiaľ prebieha nad očakávania nadácie. V budúcnosti rozmýšľa Nitrianska komunitná nadácia aj nad úpravou samotnej Boriny, no zatiaľ je to iba v rovine úvah. autor: Veronika Veverková

borina02
10
Galéria
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM