Monika Földešiová Rôzne

Učitelia internet spochybňujú

Chýbajúce učebnice na druhom stupni základných škôl najčastejšie nahrádza internet.

„Máme dve možnosti. Buď učitelia používajú staršie učebnice, alebo čerpajú informácie z internetu. Väčšinou je to kombinácia obidvoch možností,“ uviedla riaditeľka jednej zo základných škôl v okrese Nitra. Problémom je podľa nej aj hodnovernosť informácií z internetu.// „Sama mám skúsenosť s tým, že sa článok tváril ako odborný, no bol plný nezmyslov. A nie som presvedčená, že učiteľ občas v dobrom úmysle žiakom niečo podobné nenaservíruje. Najmä v predmetoch, kde učebnice nie sú a spektrum tém je široké.“ Zároveň dodala: „Keby sa to zobralo naozaj do dôsledkov, tak nás asi všetkých zavrú. Načierno kopírujeme a sťahujeme texty či publikácie z internetu, veselo porušujeme autorské práva. Inú možnosť však nemáme.“
Učitelia tvrdia, že súčasný školský systém je celý nedomyslený a chaotický. „Podľa štátneho vzdelávacieho programu mám právo 30 percent učiva vypustiť, čiže závisí to od môjho úsudku, čo je podstatné a čo nie. Ale podľa skúseností z minulých rokov si nedovolím vypustiť nič, pretože neviem, či práve to vypustené učivo sa neobjaví v monitore,“ uviedla učiteľka slovenského jazyka a literatúry z nitrianskej základnej školy. Učiteľka občianskej náuky kritizuje okruhy tém pre 7. a 8. ročníky, ktoré nemajú učebnice.
„Učebnice pre 5. a 6. ročníky máme a sú veľmi dobré. Ďalšie už chýbajú, máme však okruhy tém, ktoré máme prebrať. Napríklad téma príčiny a dôsledky vojny, ktorú však žiaci preberajú na hodine dejepisu a venujú sa jej niekoľko hodín.“ //Učitelia poukazujú aj na skutočnosť, že väčšina tém, ktoré by mali so žiakmi na hodinách občianskej náuky prebrať, je súčasťou učebných osnov aj na stredných školách.

TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM