Rastislav Búgel Rôzne

TESTOVALI SME: Mobilná aplikácia Arriva umožní hodnotenie kvality cestovania

Moderná doba si vyžaduje moderné riešenia. Ako inak zistiť kvalitu služieb v autobusovej preprave, ako prostredníctvom telefónov, ktoré nosíme vo svojich vreckách?

Ilustračný obrázok k článku TESTOVALI SME: Mobilná aplikácia Arriva umožní hodnotenie kvality cestovania
Zdroj: Dnes24.sk

Aplikácia spoločnosti Arriva je dostupná pod názvom Radosť cestovať v aplikačnom obchode Google Play pre mobilné telefóny s operačným systémom Android verzie 4.2 a vyšším. Aktuálne ju nainštalovalo len zopár používateľov. My sme ju pre vás krátko vyskúšali. V čase vydania tohto článku ukazoval virtuálny obchod počet stiahnutí medzi 10–50.

V prvom rade treba spomenúť, že na správne fungovanie aplikácie je potrebné pripojenie na internet. Bez neho nemôžete odoslať spätnú väzbu, na ktorej je aplikácia založená.

Poďme sa však rovno pozrieť na prostredie samotnej aplikácie Radosť Cestovať. Po nainštalovaní a zapnutí vás čaká jednoduchá obrazovka, na ktorej si zo zoznamu môžete vybrať vami zvolený okres. Na výber je aktuálne táto ponuka: Šaľa, Galanta, Komárno, Dunajská Streda, Nitra, Žarnovica, Nové Zámky, Zlaté Moravce, Krupina a Levice.

Po výbere okresu nasleduje výber konkrétnej linky. A práve tu sa ukazuje najväčší problém aplikácie vo verzii 1.1.1. V tomto jednoduchom programe totiž aktuálne môžeme hodnotiť len linky prímestskej dopravy.

Po výbere správnej linky, ktorú chce cestujúci hodnotiť, prichádza na rad niekoľko jednoduchých bodov:

  • Aká bola čistota vo vozidle?
  • Aká bola dochvíľnosť vozidla?
  • Aké bolo správanie vodiča?
  • Ako celkovo hodnotíte dostupnosť informácií ohľadne prepravy?
  • Ohodnoťte kvalitu služieb vlastnými slovami:
  • Email na zaslanie odpovede

Prvé štyri parametre môžete podľa spokojnosti ohodnotiť stlačením jedného z troch obrázkov tvárí.

V ďalšom kroku môžete slovne ohodnotiť kvalitu služieb. Stačí kliknúť do príslušného políčka a virtuálna klávesnica ponúkne možnosť napísať, čo vás len napadne. Pokiaľ nechcete slovne ohodnotiť kvalitu ponúkaných služieb, tento krok môžete jednoducho preskočiť.

V poslednom okne dotazníka môžete vyplniť váš email a vpísať podnet. Pokiaľ nechcete, aby vám prepravca odpovedal, aj tento krok môžete vynechať.

Na záver už len zvolíte zastávku, dátum a čas, kedy ste cestovali prímestskou dopravou a hodnotenie odošlete.

A to je naozaj všetko. Aplikácia toho v svojej aktuálnej podobe viac neponúka. V svojej podstate ide o možnosť pravidelného hodnotenia liniek prímestskej dopravy pre cestujúcich, ktorým záleží na kvalite cestovania. Je škoda, že s uverejnením aplikácie na stiahnutie nepriniesla možnosť hodnotenia cestovania v mestskej doprave. Možnosť spätnej väzby na linkách v mestách by mohla byť zaujímavou možnosťou, ako sa cestujúci môžu podeliť o svoje názory a postrehy, dopravca by na oplátku získal množstvo podnetných komentárov od cestujúcich.

Istý prísľub do budúcnosti dáva popis aplikácie od samotného vývojára: „Aplikácia je určená pre cestujúcu verejnosť, na vyjadrenie spokojnosti s kvalitou poskytovaných služieb v mestskej a prímestskej doprave na linkách ARRIVA, ako aj na diaľkových linkách ARRIVA EXPRESS.“

Máte aj vy vlastnú aplikáciu lokálneho charakteru? Napíšte nám na email: bugel@global24.sk

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM