Rôzne

Spoznajte krásy regiónu na bicykli: TIPY na obľúbené cyklotrasy v okolí

Cyklistická sezóna je v plnom prúde. Vydajte sa spoznávať krásy nitrianskeho regiónu na dvoch kolesách.

Ilustračný obrázok k článku Spoznajte krásy regiónu na bicykli: TIPY na obľúbené cyklotrasy v okolí
Zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Z Dražoviec do Štitár

Na tejto trase sa nemusíte obávať úpalu. Vedie totiž naprieč pohorím Tribeč. Ide o nenáročný cyklovýlet po modrej značke dlhý takmer 16 kilometrov. Trasa je určená pre horské bicykle.

Trasa začína v centre Dražoviec pri autobusovej zastávke. Odtiaľ pokračuje severne spoločne so zelenou turistickou značkou do lokality Barohať. Modrá trasa vedie po lesnej ceste bez náročných stúpaní a klesaní popod hrebeň až k Sedlu pod Žibricou, kde sa napojí na asfaltovú cestu. Postupným klesaním sa dostanete do obce Štitáre. V tejto obci končí trasa pri autobusovej zastávke na námestí.

Oddych v Bábskom lese

Nenáročná trasa s dĺžkou 28 km vás dovedie z Nitry do obce Báb. K cieľu trasy, k prírodnej rezervácii Bábsky les, vás dovedie zelená značka. Z Klokočiny sa vydáte smerom na Párovské Háje. Následne cez obec Jarok prejdete po ceste. Pokračujete smerom na Veľké Zálužie. Cez Veľké Zálužie pokračujete do Rumanovej, kde sa nachádza Rumanovský park. Za Rumanovou vedie trasa k obci Báb a končí sa poslednou zastávkou v Bábskom lese. Naspäť do Nitry sa môžete napojiť na modrú značku, ktorá vás k východiskovému bodu zavedie cez Veľké Zálužie, Jarok okolo Párovských Hájov až na Čermáň.

Štrkovisko Komjatice

K štrkovisku v Komjaticiach sa dostanete Ponitrianskou magistrálou. Trasa je bez prevýšenia. Vedie po asfaltových a poľných cestách vedľa rieky Nitra. Z Nitry vyrazte popri rieke cez Wilsonovo nábrežie smerom na Krškany. Ďalej pôjdete cez obce Čechynce, Malý a Veľký Cetín, Vinodol. Pri Černíku odbočíte doprava na Komjatice. Štrkovisko je od odbočky vzdialené asi jeden a pol kilometra. Po absolvovaní spiatočnej cesty budete mať v nohách 50 kilometrov.

Foto: ilustračné

Sledujte nás aj na Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z domova i zo sveta.