Monika Földešiová Rôzne

Reklamácia tovaru vie znepríjemniť život

Heslo „Náš zákazník, náš pán“ nie všetci predajcovia rešpektujú.

Takmer každý z nás už kúpil tovar, ktorý až tak moc nestál za to a bolo potrebné ho reklamovať. Na nešťastie však veľa reklamácií neskončí v prospech zákazníka. Dôvodom je zväčša neznalosť jeho spotrebiteľských prá­v.

Čo robiť pri reklamácii? Reklamáciu je možné uplatniť si kedykoľvek v záručnej lehote u predávajúceho. Ak nie je možné tovar priniesť, dohodnite sa na preprave a máte tým právo i na úhradu výdavkov, ktoré vám tým vznikli. Sťažovať sa môžete aj v prípade, ak tovar nemá vlastnosť, ktorá bola predajcom zaručená. Pri prvotnej reklamácii je samozrejme potrebné priniesť si doklad o kúpe i záručný list.

Záručná lehota Podľa zákona je od apríla 2004 záručná doba na predaný tovar a vec zhotovenú na zákazku 24 mesiacov. 18 mesiacov platí pri stavebných úpravách, 12 pri predaji použitých vecí, 3 mesiace pri oprave a úprave veci a napokon 3 roky pri zhotovení stavby.

Doba reklamácie Predávajúci musí určiť spôsob reklamácie a do 30 dní ju musí vybaviť. Ak ju nedodrží, máte právo od zmluvy odstúpiť (a vrátia sa vám peniaze) alebo vymeniť výrobok za nový.

Reklamácia nemôže byť zamietnutá bez odborného posudku. Tým je poverená určitá osoba, ktorá má oprávnenie od výrobcu vykonávať záručné opravy. Pri každej reklamácii si treba uvedomiť, či podávate sťažnosť oprávnene alebo neoprávnene. Ak reklamujete tovar, ktorý sa poškodil vonkajším zásahom (napr. si vylejete čaj na počítač), nie je možné byť pri reklamácii úspešný. Existujú totižto prípady, kedy sa sťažnosti riešia súdnu cestou.

reklamacia
8
Galéria
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM