andrea andrea Rôzne

Reálne možnosti in-line korčuliarov

Leto sa nevyznačuje len dovolenkami, prázdninovým ničnerobením alebo naopak letnými brigádami pre mladých ľudí. Typická pre letné obdobie je tiež zvýšená aktivita ľudí a ich chuť venovať sa akémukoľvek športu.

In-line korčuľovanie sa stáva každým rokom čoraz populárnejším a nie len preto, že sa o ňom vraví v súvislosti so spaľovaním veľkého množstva kalórií. S obľubou sa k nemu uchyľujú mladiství ako aj tí, ktorí potrebujú oddych od každodenných starostí, či spôsob, ako si udržať kondíciu. Neustále zvyšujúce sa kvantum korčuliarov si vyžaduje priestor, ktorý by bol vyhradený pre práve daný druh športu. Vo všeobecnosti by však bolo nesprávne, ak by sme kritizovali nedostatok potenciálnych možností na in-lineovanie. Treba ale dodať, že takmer každý vhodný priestor podlieha viacerým obmedzeniam. Najčastejšie využívaním miestom sa stáva už takmer všestranne zameraný Mestský park na Sihoti. Práve v ňom sa v rámci druhej etapy jeho revitalizácie vybudovala korčuliarska dráha, familiárne nazývaná „koberec“, do ktorej mesto investovalo približne 166.000 € (5 mil. Sk). Aj napriek kvalitnému povrchu, vhodnému hlavne pre začiatočníkov, je táto dráha relatívne krátka a takmer vždy preplnená – korčuliarmi, cyklistami i chodcami. Niekoľkých mladých korčuliarov sme sa náhodne opýtali, ako sú spokojní s inými chodníkmi a trasami v parku. Pár z nich pripustilo, že sa dajú nájsť aj iné cestičky. Avšak väčšina – krútiac hlavou – zhodnotila ich stav povrchu za buď zdevastovaný alebo neupravený a pre nich úplne nevhodný. Menej známe sú už rôznorodo nazývané tzv. betónové cesty. Ide o trasu, ktorá spája obec Janíkovce s mestskou časťou Krškany. Aj napriek viacerým výhodám (dĺžka trasy, menej ľudí, dostačujúci povrch) sú situované v blízkosti polí, kde veľmi často prechádzajú poľnohospodárske stroje. Najviac sú tieto cesty využívané práve obyvateľmi Chrenovej. Tým tiež nevyhovuje fakt, že dané cesty sú často využívané vodičmi, ktorí sa v čo najkratšom čase potrebujú dostať Krškán. Inú možnosť, značne využívanou, predstavuje pasáž popri rieke Nitra, ktorá začína od mosta Tr. A. Hlinku až po most spájajúci Mostnú ulicu s kruhovým objazdom pod Zoborom. Kvôli takmer bezprostrednej vzdialenosti od parku mnoho korčuliarov prebehne po hlavnej ceste smerom k mostu. Predovšetkým pre tých neskúsenejších to predstavuje obrovské riziko, nakoľko ide o frekventovanú cestu pre automobily. Trasa popri rieke je označená dopravným značením, ktoré upozorňuje na rozdelenie chodníka pre chodcov a cyklistov. Práve táto pasáž je podľa všetkých opýtaných korčuliarov síce monotónna ale najviac vyhovujúca. Podľa Ing. Pánskeho z Referátu cestného hospodárstva a miestnych komunikácií Mestského úradu v Nitre je schválená koncepcia rozširovania cyklisticko- relaxačnej trasy. Tá zahŕňa líniu od mostu z Tr. A. Hlinku až po mestskú časť Dolné Krškany. Nie je ešte známe, kedy bude projekt realizovaný. Ďalej uviedol, že „v budúcnosti sa uvažuje o vytvorení rovnakého typu dráhy na protichodnom brehu nitrianskej rieky od mostu Tr. A. Hlinku po most na Mostnej ulici“. K tomu je vypracovaná projektová dokumentácia, doposiaľ však nie je schválená. Prívrženci kolieskovej obuvi si tak budú musieť ešte chvíľu počkať na nové priestorové možnosti tohto typu relaxu. autor: Monika Földešiová

inline
6
Galéria
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM