Rastislav Búgel Samospráva

Poslanci neschválili 13 miliónov na prepojenie Krškán s Chrenovou

Peniaze na cestné prepojenie mestských častí Chrenová a Krškany bude musieť mesto Nitra hľadať mimo svojich rozpočtových zdrojov.

Mestskí poslanci na decembrovom rokovaní neschválili vyčlenenie 13 miliónov eur bez DPH, ktoré sú potrebné na vybudovanie cestného spojenia medzi Priemyselnou a Dlhou ulicou. Podľa zastupiteľstva ide o príliš vysokú čiastku.

„Minulý týždeň sme schvaľovali sedem miliónov eur na rekonštrukciu miestnych komunikácií. Teraz by to bolo ďalších 13, čo je spolu 20 miliónov eur. Myslím si, že to v tejto ekonomickej situácii nie je vhodné. Mesto Nitra nemôže ísť do takéhoto rizika. Je najlepšie hľadať iné možnosti tak, ako som to uviedla v mojom návrhu. Čiže, schváliť tento zámer, ale s tým, že pán primátor bude ešte rokovať o financovaní z mimorozpočtových zdrojov, aby nebol zaťažený rozpočet mesta Nitra,“ uviedla mestská poslankyňa Renáta Kolenčíková.

Budovanie obchvatu sa odsúva

„Je to v polohe, že sa budeme snažiť vyrokovať participáciu na projekte buď so samosprávnym krajom, alebo so štátom. Prípadne budeme čakať, či sa náhodou neuvoľnia nejaké peniaze z eurofondov. Budeme sa snažiť hľadať takéto riešenie a pokiaľ sa nepodarí, predložíme tento materiál opäť v takej podobe, ako je dnes. Určite budeme musieť začať na budúci rok, pretože je tam už zabudovaných 700.000 eur,“ povedal nitriansky primátor Jozef Dvonč.

Ako dodal, časť investície už bola uskutočnená pri dostavbe nadjazdu pri výstavbe rýchlostnej cesty R1. „Priemyselná ulica je už tak pripravená a nadimenzovaná, aby mohla byť súčasťou tejto cesty. Uznesenie bolo modifikované tým smerom, že zatiaľ to nie je schválené z mestského rozpočtu, ale treba sa pokúsiť zabezpečiť mimorozpočtové zdroje,“ vysvetlil.

Prepojenie je dôležité

Podľa nitrianskeho viceprimátora Štefana Štefeka je prepojenie Priemyselnej ulice v Krškanoch a Dlhej ulice na Chrenovej pre mesto veľmi dôležité. Ide však iba o prvú etapu budovania „malého obchvatu“ Nitry. Ďalšie dve etapy majú nasledovať. Pôjde o prepojenie ulíc Dlhá a Levická, neskôr zase spojenie Levickej so Zlatomoraveckou ulicou. „Minimalizovali by sme tak dopravu v centre mesta tým, že ulice Štúrova, Štefánikova a Trieda Andreja Hlinku by boli od nej oslobodené,“ povedal Štefek.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM