Správy

Oprava mosta na Cabajskej? Podľa Belicu je to absolútnou PRIORITA kraja

Most na Cabajskej ceste je najvyťaženejšou mostnou stavbou v Nitre. Preťažovaním sa však dostal do havarijného stavu.

Ilustračný obrázok k článku Oprava mosta na Cabajskej? Podľa Belicu je to absolútnou PRIORITA kraja
4
Galéria
Zdroj: TASR/Henrich Mišovič

Oprava železničného mosta na Cabajskej ceste v Nitre je jednou z absolútnych priorít Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK). Kraj má mimoriadny záujem na tom, aby most bol čo najskôr opravený, povedal na pracovnom stretnutí so všetkými zainteresovanými zložkami predseda NSK Milan Belica.

„Bez aktívnej spolupráce všetkých dotknutých zložiek nie je možné zabezpečiť čo najrýchlejšiu opravu mosta,“ skonštatoval.

Dôvodom chátrania a výrazného zhoršenia stavu mosta je fakt, že štát po výstavbe rýchlostnej cesty R1 prisľúbil NSK, že používanie jeho cesty II. triedy, ktorá nie je stavaná na parametre privádzača, bude slúžiť dočasne ako privádzač na cestu I. triedy (1/64) prechádzajúcej cez stred Nitry.

Preťažený most

Aj napriek častým urgenciám predsedu NSK, ktorý upozorňoval na neúnosnosť tohto stavu, ťažké nákladné vozidlá vrátane tranzitnej prepravy viac ako 11 rokov ničili túto cestu a železničný most bez toho, aby boli zo strany príslušného ministerstva podniknuté kroky na odstránenie nežiaduceho a neúmerného preťaženia. V záujme definitívneho doriešenia tohto stavu predseda NSK inicioval rokovanie s ministrom dopravy a výstavby SR Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina), ktoré sa uskutočnilo v Nitre vlani v lete.

Dôsledkom nečinnosti štátu v súvislosti s privádzačom je skutočnosť, že železničný most na Cabajskej ceste sa preťažením a otrasmi neustále poškodzoval.

To vyústilo až do súčasného stavu, keď je už nevyhnutné zabrániť prejazdom ťažkých nákladných áut cez tento most, aby kraj zachoval prejazd osobných áut a autobusov a mohol v čo najkratšom možnom čase po vypracovaní technickej štúdie začať náročný proces opravy mosta.

Prečítajte si tiež

Musia prijať opatrenia

„Treba zdôrazniť, že ide len o vylúčenie ťažkej nákladnej dopravy nad 20 ton, 90 percent dopravy po moste, teda presun občanov a prejazdy osobných áut a autobusov, zostávajú tak ako doteraz,“ povedal Belica.

Aby sa mohli podniknúť tieto kroky a zabezpečiť čo najefektívnejší spôsob opravy Cabajského mosta, je potrebné prijať aj opatrenia súvisiace so zmenou cestnej signalizácie. Dôležitým faktorom je aj ten, že možnosti opravy mosta obmedzuje pod ním prebiehajúca železničná doprava, ktorá znižuje počet optimálnych riešení.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Správy, ktoré hýbu Nitrou

Najvyťaženejší most v Nitre
4
Galéria
Zdroj: TASR/Henrich Mišovič
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM