Peter Klimant Rôzne

Do prírody s batohom na chrbte: 5 zaujímavých túr v okolí Zlatých Moraviec

Za peknou turistikou netreba chodiť ďaleko. Aj okolie Zlatých Moraviec ponúka viaceré zaujímavé trasy. Nechajte sa inšpirovať našimi piatimi tipmi.

Ilustračný obrázok k článku Do prírody s batohom na chrbte: 5 zaujímavých túr v okolí Zlatých Moraviec
Zdroj: TASR

Leto je v plnom prúde a k nemu neodmysliteľne patria výlety do prírody. Netreba pritom jazdiť do Tatier či Slovenského raja. Množstvo zaujímavých lesných chodníkov nájdeme aj priamo v zlatomoraveckom okrese, ktorý celkovo ponúka 28 turistických trás, čo spolu činí až 159 kilometrov. Je teda z čoho vyberať.

Ak sa však predsa len neviete rozhodnúť, ktorou trasou sa vybrať, nechajte sa inšpirovať našimi piatimi tipmi. Zamerali sme sa hlavne na turistické trasy, ktoré vedú cez pamiatky a zaujímavosti okresu. Zbalte si desiatu, nasaďte batoh a hurá do prírody…

Zlatno – Čierny hrad – Žľaby – Javorový vrch

Trasa má približne 5,2 kilometrov a ide sa ňou žltým značením. Na konci obce Zlatno, od konečnej zastávky Garáž, sa ide smerom na pár metrov vzdialeného lesa, kde nás už víta turistická značka. Pri miernom stúpaní sa dostaneme k odbočke na Čierny hrad. Vyberieme sa smerom k hradu, kde nás čaká príjemné posedenie na odpočinok. Po nasýtení sa pekným výhľadom na zrúcaniny sa vraciame späť na odbočku a vydávame sa ďalej žltou trasou až na Žľaby. Cesta od odbočky k Žľabom je síce krátka, ale čaká nás prudšie stúpanie. Odtiaľ odbočkou pokračujeme prudším stúpaním až k cieľu cesty – k Javorovému vrchu.

Zlatno – Studnička Jelšovka – Sedlo pod Rakytou

Trasa má 4,9 kilometra a je sprevádzaná modrým turistickým značením. Od zastávky Garáž sa prechádza obcou nad obchodom a ide sa rovno, až dôjdeme neďaleko areálu Zubrej zvernice zo zadnej strany. Tam sa trasa stáča a smeruje na studničku Jelšovka miernym stúpaním. Tu sme asi v polovici trasy. Pred nami je cesta s prudším stúpaním do kopca až na Sedlo pod Rakytou, ktoré je v nadmorskej výške 577 metrov.

Žitavany – Obycké lúky pod Benátom

Od autobusovej zastávky v Žitavanoch sa presunieme na časť zvanú Žitavany – Pirte, odkiaľ vyrážame na 6-kilometrovú túru po stopách žltej značky. Výdatná turistika zeleným lesom stredne miernym stúpaním nás popoženie až k cieľu – k Obyckým lúkam pod Benátom, kde sa môžete pokochať nádherným výhľadom na náš zelený región.

Kostoľany pod Tribečom – Studený hrad – Remitáž, táborisko

V Kostoľanoch sa vydáme žltou trasou na Studený hrad prudším stúpaním. V polke cesty po zhruba troch kilometroch si môžeme vychutnať výhľad na okolitú krajinu a najmä na hrad Gýmeš, ktorý je v bezprostrednej blízkosti. Ak máte chuť sa tam vybrať, tak sa tam dá ísť po zelenej trase, ak nie, tak pokračuje dole koncom až k Remitáži, táborisku, kde sa nachádza aj vodná nádrž.

Slepčany – Arborétum – Veľké Vozokany

Zelenou značkou vyrážame zo Slepčian na 6,6-kilometrovú trasu do Veľkých Vozokan. V Slepčanoch sa vydáme smerom na Viesku nad Žitavou, kde navštívime Arborétum Mlyňany. Tam sa môžeme pokochať krásami prírody i kaštieľom. Od Arboréta sa vydáme smerom na Sekaniny a odtiaľ smerom na Diely, čím sa pomaly dostávame do cieľa. Pozrieť sa môžete i na vodnú nádrž vo Veľkých Vozokanoch.

Môže vás zaujímať:

Letné dni lákajú vziať bicykel na cesty: 3 tipy na skvelý cyklovýlet v našom regióne

Letná zábava pre deti: 5 zaujímavých atrakcií a podujatí v Moravciach a okolí

TIP na víkendový výlet: Užite si nádhernú panorámu nášho regiónu z vyhliadkovej veže v Nevidzanoch