Úrad práce prešiel zmenami: Nekonečnému klopkaniu na množstvo dverí odzvonilo
Úrad práce v Topoľčanoch zmenil svoju organizačnú štruktúru. Všetko potrebné vybavíme z jedného klientskeho oddelenia.
Zmeny, ktoré sú realizované v práci úradov práce súvisia s reformou „ESO“ (Efektívna, Spoľahlivá a Otvorená verejná správa). Tá hlavná, ktorá nastala od januára 2015 integrovala ústredie práce a úrady práce do jedného subjektu, čo znamená zrušenie právnej subjektivity úradov práce ako rozpočtových organizácií. „Cieľom je najmä zmodernizovať štátnu správu, aby bola vykonávaná flexibilne, aby úrady práce poskytovali dostupné a adresné služby podľa potrieb obyvateľov v danom regióne na úseku sociálnych vecí a služieb zamestnanosti,“ informovala náš portál riaditeľka Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny v Topoľčanoch Janka Krahulíková.
Nové oddelenie na prízemí
Čo to konkrétne pre nás znamená? „Zmenou organizačnej štruktúry máme na úrade práce od februára vytvorené nové oddelenie služieb pre občana, ktoré je sústredné na prízemí budovy, aby klienti mali všetko blízko a nemuseli chodiť po celej budove,“ vysvetľuje Krahulíková.
Čo je však najdôležitejšie, dochádza ku komplexnému vybaveniu, čo sa týka evidencie, sprostredkovania zamestnania, poskytovania pomoci v hmotnej núdzi či jednotlivých štátnych dávok. „Zamestnanec úradu zistí všetky dostupné informácie ohľadne životnej situácie klienta a na základe tohto zistenia si občan podá potrebné žiadosti.“
Kancelária prvého kontaktu
Súčasťou oddelenia služieb pre občana je aj kancelária prvého kontaktu. Je určená ako kontaktný bod pre všetkých prichádzajúcich na úrad. Uľahčuje orientáciu v rámci budovy, poskytuje služby pre vydávanie a preberanie žiadostí a potvrdení. V kancelárií prebieha základná poradenská činnosť a funguje tu aj podateľňa. Momentálne v nej pracujú traja zamestnanci, ktorí vás vybavia aj počas obedňajšej prestávky.
Foto: ilustračné