Prišli na topoľčiansku pohotovosť, ťažký otras mozgu zistili až inde: Čo sa vlastne odohralo a aké je stanovisko nemocnice?
Topoľčianska nemocnica čelí v týchto dňoch poriadnej vlne kritiky, ktorú vyvolal jediný príspevok na facebooku. Podľa neho personál našej nemocnice odmietol pomôcť a ťažký otras mozgu mali odhaliť až v Partizánskom.
Už niekoľko dní sa sociálnymi sieťami šíri sťažnosť na topoľčiansku nemocnicu, z ktorej sa napokon stala poriadna kauza. Príspevok sa objavil na stránke Priznania Topoľčancov, k dnešnému dňu má takmer 1000 like-ov, cez 280 zdieľaní a stovku komentárov.
Príspevok spustil kritiku nemocnice
A o čo v ňom išlo? Jeho autorovi sa nepáčil prístup personálu topoľčianskej nemocnice, keď po nehode priateľa a po údajnej neochote personálu museli vyhľadať pomoc v susednom meste. „Topoľčianska nemocnica je naozaj najhoršia na svete, podľa mňa by ju mali premenovať na márnicu! Boli sme na chate a kamarát padol a pri náraze trafil hlavou strom. Necítil sa dobre, bolo to asi o 2 ráno (mali sme nejaké to promile), takže sme zobrali jedinú triezvu osobu na chate a išli na pohotovosť.“
Odišli do Partizánskeho
V príspevku je ďalej uvedené, že podľa autora službu konajúcu sestrička odmietla budiť doktora.
„Dozvedeli sme sa, že sme nafetovaní a máme psychické problémy, keď od nich chceme, aby sa nám pozreli na kamaráta, ktorý mal na hlave riadnu hrču. Tak s nervami sme odišli do Partizánskeho na pohotovosť, kde mu spravili röntgen a zistili, že má ťažký otras mozgu a musí zostať v nemocnici.“
„Priznanie“ na facebooku vzbudilo naozaj veľký ohlas medzi Topoľčancami, ako aj medzi ľuďmi navštevujúcimi našu nemocnicu. Obrátili sme sa preto priamo na vedenie, na naše otázky odpovedala Marta Eckhardtová, riaditeľka Nemocnice s poliklinikami n.o. Topoľčany.
Nemocnica nesúhlasí so sťažnosťou
Ako uviedla, 5. januára došlo k prešetreniu sťažnosti so službukonajúcim personálom – sestrou a sanitárom, zúčastnený bol aj vodič sanitného vozidla. „Tvrdia, že asi o 03.00 hod. zaklopali na dvere ambulancie centrálneho príjmu osoby, kde hovorili, že prišli na ošetrenie s kamarátom, ktorému sa stál úraz, mechanizmus úrazu, však nevedeli popísať,“ vyjadrila sa riaditeľka nemocnice. Ako ďalej informovala, ku konfliktu došlo na chodbe, keďže pacient nevstúpil do ordinácie. „Sestra v žiadnom prípade nereagovala tak, ako je uvedené v reakcii na FB, neposlala pacienta preč.“
Sanitár ich upozornil
V čakárni sa objavil aj vodič sanitného vozidla. Vzhľadom k tomu, že veľmi často dochádza k napadnutiu personálu ambulancie agresívnymi pacientmi, chcel sa presvedčiť či je všetko v poriadku.
„Nie práve najlepším spôsobom upozornil mladých ľudí, že sa správajú nevhodne (boli pod vplyvom alkoholu a boli veľmi hluční), čo spôsobilo, že sa mladí ľudia rozhodli z pohotovosti odísť, vytrhli sestre kartu poistenca z ruky a odišli preč. Sestra nemala šancu pacienta ošetriť,“ objasnila Eckhardtová.
„Je nám úprimne ľúto, že došlo k takejto poľutovania hodnej skutočnosti. Veríme, že v budúcnosti sa podobné prípady nebudú opakovať,“ dodala Eckhardtová na záver.
Môže vás zaujímať:
Topoľčianska nemocnica hospodári v plusových číslach: TAKÝTO zisk dosiahla
Foto: ilustračné