Správy

VÝSLEDKY veľkého prieskumu: Ako Šaľania hodnotia kvalitu služieb v meste?

Počas februára a marca sa mohli obyvatelia Šale vyjadriť, ako sú spokojní s rôznymi oblasťami života v meste. Pozrite si výsledky spokojnosti so službami.

Ilustračný obrázok k článku VÝSLEDKY veľkého prieskumu: Ako Šaľania hodnotia kvalitu služieb v meste?
Zdroj: Mesto Šaľa

Na webe mesta Šaľa boli zverejnené materiály k rokovaniu mestského zastupiteľstva. Medzi materiálmi z 12. mája nájdeme aj vyhodnotenie prieskumu.

My sa dnes pozrieme, ako Šaľania vnímajú oblasť poskytovaných služieb za rok 2021. „Do prieskumu sa zapojilo celkom 200 respondentov, z celkového počtu obyvateľov nad 15 rokov 17 861 (stav k 30.03.2022)," píše sa vo vyhodnotení. Z tohto počtu bolo 55 mužov a 145 žien. Najviac sa zapájali respondenti vo veku 36 – 45 rokov.

Čo nám chýba?

Prvou otázkou bolo „Ste spokojný/á s poskytovanými službami v meste?". Spokojnosť vyjadrilo 37,5 %, nespokojných 36 % a  23,5% sa nevedelo jednoznačne rozhodnúť a zvolili možnosť neviem.

Respondenti mohli označiť 3 služby, ktoré využívajú najčastejšie. „Respondenti za rok 2021 označovali za najviac využívané služby v roku 2021 najmä stravovacie služby (23,08 %), služby obchodných sietí (21,58%), služby zdravotníctva (15,95 %), služby kultúry a športu (11,26 %) a služby finančných inštitúcií (10,32 %). Oproti predchádzajúcim rokom môžeme vidieť nárast vo využívaní okrem stravovacích služieb aj nárast v oblasti služieb dopravy (8,44 %), služieb vzdelávania (5,44 %) a taktiež v sociálnych službách, službách bezpečnosti," píše sa v materiáloch.

A ktoré služby nám chýbajú najviac? Aj tento parameter sledoval prieskum, ktorého výsledky nájdeme na webe mesta: „Za najviac chýbajúce služby rovnako ako predošlé roky označili respondenti služby zdravotníctva (31,59 %). Ďalej za nedostatkové označili služby kultúry a športu (16,86 %) a služby obchodných sietí (10,69 %). Poradie chýbajúcich služieb je rovnaké ako predošlé sledované obdobia."

Prečítajte si tiež

Čo by odporučili?

Šaľania sú podľa výsledkov prieskumu najviac hrdí (a odporučili by ich aj ľuďom žijúcim mimo Šale) na stravovacie služby (29,41%). Na šport a kultúru je hrdých 14,71 % ľudí, služby vzdelávania a školstva (11,76 %),a tiež na služby maloobchodu a remesiel (8,82 %).

A za ktoré služby sa najviac hanbíme a obyvateľom iných miest by ich neodporučili? Z vyjadrených odpovedí respondentov vyplýva, že na rozdiel od predchádzajúcich období sa v roku 2021 najviac hanbili za reštauračné resp. stravovacie služby (17,14%). „Ďalej tiež uvádzali nespokojnosť so službami v rámci zdravotníctva (11,43%) a rovnako aj priestor vlakovej stanice (11,43%) najmä z pohľadu neporiadku a neustále problémy s bezdomovcami."

O nových službách sa až 57,5 percenta ľudí dozvedá z Facebooku, 17,5 % z internetu a webových stránok a od známych a priateľov 13,5 %. Spokojnosť s informovanosťou o službách prostredníctvom mesta a mestských inštitúcií prejavilo 13,5 %, skôr spokojných je 55 percent.

Zlepšenie komunikácie

„Aj v roku 2021 uviedli respondenti, že by sa mala zlepšiť komunikácia medzi mestským úradom a občanmi prostredníctvom internetovej stránky mesta (35,00%). Okrem zlepšenia komunikácie prostredníctvom internetovej stránky by respondenti privítali aj mestského spravodajcu a informačné letáky (17,5%)," píše sa v materiáloch.

Za najlepšie a najdôležitejšie služby poskytované súkromným sektorom považujú respondenti stravovacie služby (24,10%). Respondenti pozitívne vnímali tiež služby obchodných sietí a prevádzok (9,64%) služby taxi spoločností (7,23%) a zdravotnícke služby (2,41%).

Služby úradov v Šali považuje za dôležité 21,57%.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie aktuálne témy

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM