Župa hlási: ZIMA cestárov NEPREKVAPÍ! Pripravených je TISÍCE ton posypovej soli
Regionálna správa a údržba ciest Nitra, ktorá v Nitrianskom samosprávnom kraji spravuje cesty II. a III. triedy, je pripravená zabezpečiť zjazdnosť komunikácií aj v nastávajúcom období.
Regionálna správa a údržba ciest (RSÚC) Nitra počas zimy udržiava viac ako 2-tisíc kilometrov ciest II. a III. triedy. "Pravidelný posyp vykonávame operatívne podľa situácie a potreby. Zimná údržba zahŕňa predovšetkým odstraňovanie snehu pluhovaním, posyp vozoviek chemickým materiálom a drvou,“ hovorí riaditeľ RSÚC Nitra Matúš Starovič.
Aktuálnu zimnú sezónu RSÚC Nitra odštartovala 10. novembra 2024 a prípravou na ňu je aj zásobovanie skladov posypovými materiálmi. „Máme k dispozícii 3 385 ton posypovej soli, ktorá pokryje potreby regiónu počas štandardnej zimnej sezóny,“ tvrdí Starovič.
Vynovený vozový park
Za ostatný rok sa vozový park RSÚC Nitra zmodernizoval a cestári, podľa vyjadrenia Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK), disponujú dostatočným množstvom vlastných vozidiel špecializovaných na zimné výkony.
„V kraji je 83 sypačov, z toho 2 nové vozidlá. K dispozícii je 14 stredísk dispečingu zimnej údržby – Komárno, Hurbanovo, Levice, Šahy, Želiezovce, Nitra, Vráble, Zlaté Moravce, Nové Zámky, Šurany, Gbelce, Štúrovo, Šaľa, Topoľčany a dve detašované pracoviská s pohotovosťou v Zemianskej Olči a Šrobárovej," doplnil riaditeľ RSÚC Nitra.
RSÚC Nitra už teraz apeluje na motoristov, aby v nadchádzajúcich dňoch a mesiacoch prispôsobili jazdu stavu vozovky.
„Nečakáme na sneženie, sledujeme počasie a do terénu sa snažíme vyraziť vždy vopred," ubezpečuje verejnosť Starovič. Avšak pri množstve techniky a kilometrov ciest v správe RSÚC je podľa neho nemožné, aby boli všetky komunikácie upravené ihneď, ako nasneží.
Všetko podľa plánu
"Ak je horšie počasie, vonku máme všetko, čo má ruky, nohy a kolesá, no i cestárske auto ide maximálne 40 km/h. Ak by jazdilo rýchlejšie, posyp by nekončil na ceste, ale mimo nej,“ uvádza riaditeľ RSÚC Nitra Matúš Starovič a dodáva, že operačný plán zimnej údržby stanovuje istú postupnosť. Podľa nej sa najskôr upravujú cesty I. triedy, nasledujú cesty II. a napokon cesty III. triedy.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné