Nitriansky kraj v cestovnom ruchu výrazne ZAOSTÁVA: Podarí sa to konečne zmeniť?
Nitriansky kraj turistov neláka. Patrí mu posledné miesto v počte prenocovaní.
Dostať Nitriansky kraj z posledného miesta v počte prenocovaní návštevníkov a vytvoriť lepšie podmienky na rozvoj turizmu v regióne majú byť hlavné ciele Krajskej organizácie cestovného ruchu (KOCR) v Nitre. Skonštatoval to nový riaditeľ KOCR Daniel Balko.
Podľa jeho slov bola KOCR dlhšiu dobu bez vedenia a postupne strácala kredit u poskytovateľov turistických služieb.
„Takže aj toto musíme zmeniť, aby sme opätovne získali dôveru od hráčov v cestovnom ruchu, aby s nami šli do spoločných aktivít. Potenciál tu naozaj je, otázka je, ako ho využiť a ako tú našu ponuku nastaviť tak, aby sme sa odlíšili od ostatných regiónov,“ skonštatoval Balko.
Využitie európskych peňazí
Druhou výzvou, pred ktorou KOCR stojí, je podľa jeho slov zmysluplné využitie európskych financií, ktoré môžu prísť do Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK) z Programu Slovensko. Ako skonštatoval, KOCR by sa mala stať v tomto procese mediátorom a pomôcť v dohode pri využití týchto financií tak, aby pomohli zvýšiť úroveň cestovného ruchu v Nitrianskom kraji.
„Podľa posledných informácií by do nášho regiónu mohlo z Programu Slovensku prísť päť až šesť miliónov eur, čo nie je zanedbateľná suma. Zvlášť keď si uvedomíme, že NSK v minulosti do aktivít v cestovnom ruchu neinvestoval takmer nič,“ povedal Balko.
Potrebujú dáta
Podľa jeho slov cestovnému ruchu v kraji nepomáhalo ani to, že sa k jeho rozvoju doteraz pristupovalo skôr intuitívne. „My však potrebujeme tvrdé dáta. Musíme vedieť od návštevníkov z celého Slovenska, čo si myslia o našom regióne, čo im chýba, čo sa im páči, čo treba spraviť na to, aby bol pre turistov atraktívnejší. Nitriansky kraj je, žiaľ, dlhodobo najslabším v ukazovateľoch cestovného ruchu, čo sa prejavuje napríklad v nízkom počte prenocovaní. Toto je pre mňa najväčšia výzva, zastaviť toto smerovanie,“ skonštatoval Balko.
K ďalším úlohám KOCR bude podľa jeho slov patriť budovanie infraštruktúry na Cyrilometodskej pútnickej ceste a spustenie kampaní, ktoré sú pripravené na aktuálnu letnú sezónu. „Pôjde napríklad o kampaň na podporu termálnych kúpalísk. Momentálne ich máme v našom kraji 11. Sú medzi nimi nové, ako sú napríklad Nesvady, alebo také, ktoré neustále rozširujú svoje služby, ako Poľný Kesov alebo Vadaš v Štúrove. A tu ideme robiť spoločnú kampaň, toto je produkt, ktorý je pripravený na spustenie,“ dodal Balko.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné