Dve nové CYKLOTRASY v Nitre: S unikátnymi svietiacimi solárnymi LED pointami
Včera boli oficiálne odovzdané do užívania dve nové cyklotrasy v Nitre. Spolu majú celkovú dĺžku takmer päť kilometrov.
Dve nové cyklotrasy prepájajú nitrianske mestské časti Klokočina, Diely a Mlynárce s mestským parkom a ďalšími nadväzujúcimi cyklotrasami. Mesto Nitra väčšinu nákladov financovalo z fondov Európskej únie.
„Cyklotrasa Mlynárce-Diely-Klokočina má dĺžku 3,1 kilometra. Nenávratné finančné prostriedky dosiahli výšku 1 187 876,57 eura. Väčšinu nákladov sa mestu podarilo financovať z Integrovaného regionálneho operačného programu, zo svojho rozpočtu doplatilo 231 971,54 eura,“ uviedol hovorca mesta Tomáš Holúbek.
Nadväzujúca trasa od Vodnej ulice po areál bývalého podniku Zelokvet má dĺžku 1,5 kilometra. Celkové výdavky dosiahli 567 387,60 eura.
„Z rozpočtu mesta išla čiastka 75.560,12 eura a z Plánu obnovy a odolnosti 491.827,48 eura. Na každé jedno euro vynaložené z mestskej kasy tak Nitra získala na realizáciu cyklotrás ďalších šesť eur,“ dodal Holúbek.
Podľa primátora Nitry Mareka Hattasa takmer päť kilometrov nových cyklotrás zlepšuje dopravnú infraštruktúru nie len pre cyklistov, ale aj chodcov.
„Napájajú sa na existujúcu cyklotrasu v parku. Ľudia z mestských častí Klokočina, Diely a Mlynárce sa dostanú po bezpečnej cyklotrase až do Starého parku a odtiaľ ďalej. Obzvlášť hrdý som na trvale svietiace solárne LED pointy osadené v strede cesty, ktoré v tme zvyšujú bezpečnosť. Máme tu tiež sčítače intenzity dopravy, ktoré vyhodnocujú počet chodcov a cyklistov. Vďaka nim budeme vedieť, či je počet cyklistov stúpajúci alebo klesajúci,“ povedal Hattas.
Novinky pre cyklistov v centre
Nitriansky primátor pripomenul, že mesto už pripravuje ďalšiu cyklistickú infraštruktúru so zameraním na skutočnosť, aby nemali iba turistické využitie, ale slúžili ľuďom aj pri dochádzaní do práce.
„Vidím priestor na to, aby sme prepojili cyklotrasy vedúce do priemyselného parku, hlavne z Klokočiny. Teraz sa ale sústreďujeme na centrum mesta. Zmeny čakajú Štúrovu ulicu, na ktorej chceme vybudovať bezpečnú cyklistickú infraštruktúru. Ide o úsek od Univerzitného mostu až po veľký kruhový objazd smerom na Bratislavskú ulicu,“ doplnil Hattas.