Obľúbený vláčik na Agrokomplexe opäť jazdí pravidelne: Ožije aj parná lokomotíva!
Letné prázdniny spríjemní deťom aj jazda na vlaku Nitrianskej poľnej železnice. Premáva pravidelne každý týždeň.
Premýšľate ako vyplniť prázdniny svojim ratolestiam? Slovenské poľnohospodárske múzeum (SPM) v Nitre v areáli Agrokomplexu spustilo od júla pravidelné jazdy vlakom Nitrianskej poľnej železnice.
Výnimočná jazda
Zviesť sa môžete každý štvrtok letnými vyhliadkovými vozňami ťahanými niektorou z motorových lokomotív. Najbližší štvrtok však bude výnimočný.
„Vo štvrtok (15. júla, pozn. redakcie) bude v rámci pravidelných jázd Nitrianskej poľnej železnice výnimočne premávať parná lokomotíva. Nenechajte si preto ujsť túto jedinečnú príležitosť,“ pozýva múzeum.
Vlak odchádza zo stanice Skanzen vždy o 9:00, 11:00 a 14:00 hodine.
Výška vstupného
Cena jedného lístka je 3 eurá. Deti do troch rokov majú jazdu vlakom bezplatne. Vstup do areálu múzea je cez bránu B5 na rohu Spišskej a Turčianskej ulici. Mapu areálu nájdete TU!
„V prípade, že sa nájde skupina aspoň šiestich cestujúcich, môžeme pre vás pripraviť aj individuálnu jazdu od pondelka do štvrtka v čase od 9:00 do 15:00. Jazdu si môžete dohodnúť na telefónnom čísle +421 911 404 001 alebo na e-mailovej adrese muzeum@spmnitra.sk,“ uvádza múzeum.
Prečítajte si tiež
Fakty a zaujímavosti
Nitrianska poľná železnica je múzejná úzkorozchodná železnica. S myšlienkou postaviť ju prišlo vedenie SPM v roku 1982.
„Na jej základ sa použilo torzo poľnej železnice z okolia Želiezoviec, ktoré bolo prenesené do múzea v roku 1984,“ stojí na stránke SPM.
Ako uvádza múzeum, v minulosti slúžila na prepravu poľnohospodárskych produktov. Jej pôvod siaha až do roku 1895, kedy ju nechal postaviť ako konskú železnicu majiteľ tamojších latifundií gróf Breuner.
Technická pamiatka
„V r. 1912 si ju prenajal cukrovar v Pohronskom Ruskove. Úzkokoľajová trať s rozchodom 760 mm mala celkovú dĺžku 64 km. Na železničke zaviedli v r. 1913 parnú trakciu, prepravu zabezpečovalo 6 lokomotív a viac ako 300 vozňov. Nepriaznivo postihli železnicu obe svetové vojny, armáda rekvirovala parné rušne a časť vozňov pre potreby frontu. Svojmu poslaniu slúžila železnica až do r. 1971,“ spomína poľnohospodárske múzeum.
Koľajnice a výhybky použité na výstavbu okruhu v skanzene pochádzajú z rokov 1881–1913, a preto už samotná trať je sama o sebe technickou pamiatkou.
Mohlo by vás zaujímať
Bohatá história ju robí najdlhšie zachovanou poľnou železnicou na území Slovenska.
Chystáte sa na dovolenku do Talianska, Chorvátska či Egypta? Viac o aktuálnych opatreniach v dovolenkových destináciách sa dočítate aj v kategórii Cestovanie.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Vo štvrtok bude v rámci pravidelných jázd Nitrianskej poľnej železnice výnimočne premávať parná lokomotíva🚂 Nenechajte...
Posted by Slovenské poľnohospodárske múzeum Nitra on Monday, July 12, 2021