Nitru navštevuje málo turistov
Zvýšenie počtu návštevníkov, predĺženie ich pobytu v Nitre a rozšírenie zaujímavých turistických produktov. To sú hlavné ciele Koncepcie rozvoja cestovného ruchu v Nitre, ktorú prezentovali jej tvorcovia z Ekonomickej univerzity (EU) v Bratislave.
Koncepcia cestovného ruchu okrem popisu a analýzy východiskového stavu
prináša aj výsledky rôznych prieskumov a možností na zvýšenie
atraktivity mesta pre turistov. V jednotlivých kapitolách sa autori
zaoberajú možnosťami na zvýšenie množstva návštevníkov mesta, či
predĺženia ich pobytu v Nitre. Materiál rieši aj tvorbu marketingového
imidžu mesta a jeho propagáciu. Súčasťou koncepcie je aj návrh spolupráce
medzi súkromným a verejným sektorom a súčinnosti medzi jednotlivými
oddeleniami mestského úradu.
Koncepcia obsahuje hodnotenie silných, ale aj slabých stránok Nitry.
„Je tu niekoľko momentov, ktoré môžeme považovať za slabé.
Napríklad železničná a autobusová stanica, ktoré nie sú v dobrom stave.
Je to prvý kontakt, turista príde a cíti sa stratený. Prvý dojem sa potom
ťažko vymazáva. Slabé miesta sú aj v tom, že nám chýba produkt, teda
niečo, čo by sme ponúkli konkrétnemu klientovi, aby sem prišiel a mal
v meste aspoň počas dvoch dní čo robiť,“ hovorí Pavol Plesník,
zodpovedný riešiteľ koncepcie. Nitre podľa jeho slov chýba akvapark, hoci
v okolí mesta existujú vhodné prírodné podmienky. „Akvaparky sú miesta,
kde ľudia chodia na dlhšie a zdržia sa aj týždeň. Tri, štyri kilometre od
mesta sú pritom navŕtané pramene, kde je v podstate tá istá liečivá voda
ako v Podhájskej,“ pripomína Plesník.
Podľa jeho slov je tiež veľmi dôležité vytvoriť v Nitre konkrétne
produkty pre turistov, akými by mohli byť napríklad tematické historické
trasy mestom, nové cyklotrasy, väčší rozvoj kongresovej či zážitkovej
turistiky, vínny alebo gastronomický turizmus. Ako zdôraznil, pri tvorbe
takýchto produktov je však nutná spolupráca medzi subjektmi z verejného aj
súkromného sektora.// „Treba pri tom vychádzať zo silných stránok Nitry.
Určite sem patria dobre rozbehnuté podujatia, ktoré možno voľakedy začali
Agrokomplexom a teraz je to napríklad strojárenský veľtrh, autosalón a
iné. Silná stránka je mesto ako také. Historické jadro, hrad, celá pešia
zóna. Je to príjemné, je to intímne, je to čisté. Takisto kultúrna
stránka, divadlo a kultúrne podujatia. To je zatiaľ to, čo máme a čo
určite môžeme rozvíjať,“// dodal Plesník.
zdroj, foto: TASR