Monika Földešiová Rôzne

Najviac peňazí išlo do dopravy

Investície v cestnom hospodárstve vyšli na 3,3 milióna eur.

Mesto Nitra preinvestovalo v minulom roku v cestnom hospodárstve sumu 3,3 milióna eur. V rozpočte mesta boli schválené finančné prostriedky na oddelenie výstavby a rozvoja vo výške 18.246.370 eur, z toho preinvestovaných bolo 8.977.805 eur. Do oblasti dopravy a súvisiacich investícií smerovalo z tejto sumy 3.298.915 eur, čo je necelých 37 %. „Rozpočtované finančné prostriedky nepostačovali na úlohy, ktoré sme si v oblasti dopravy stanovili. Na pokrytie nákladov opráv a rekonštrukcií komunikácií preto využívame aj úverové prostriedky,“ skonštatoval primátor Nitry Jozef Dvonč. Z úverových zdrojov vo výške 2,5 milióna eur bolo preinvestovaných 1.903.592 eur. Nevyčerpaná časť financií sa presunula na financovanie opráv miestnych komunikácií v roku 2010. V predchád­zajúcich rokoch neboli na opravy komunikácií podľa primátora Dvonča vynakladané dostatočné finančné prostriedky. Na lokálne a súvislé opravy či rekonštrukcie bolo v roku 2004 vynaložených necelých 351.000 eur, o rok neskôr to bolo o zhruba 200.000 eur viac. V roku 2006 dosiahli investície v tejto oblasti sumu 2,26 milióna eur, v roku 2007 sa investície znížili o takmer pol milióna eur. V roku 2008 mesto preinvestovalo na opravy komunikácií 2,86 milióna eur. V minulom roku zrealizovalo mesto opravy za 2,6 milióna eur, z toho 1,65 milióna bolo určených na súvislé opravy a 950.000 eur na rekonštrukcie. Opravy chodníkov si vyžiadali ďalších takmer 436.000 eur, 112.000 eur stálo vybudovanie nových parkovacích miest. Takmer 121.000 eur si vyžiadalo spracovanie projektovej dokumentácie na akcie, ktoré majú význam v zabezpečovaní rozvoja cestnej infraštruktúry mesta. Na dopravné značenia, spomaľovacie pruhy, dopravné zrkadlá, zábradlia či zmeny organizácie dopravy boli uvoľnené finančné prostriedky vo výške 176.000 eur. Druhý rok bolo počas minulého roka v platnosti centrálne riadenie dopravy svetelnou signalizáciou. Z údajov získaných z centrály riadenia je zrejmý nárast dopravy na dlhodobo rovnakej dopravnej infraštruktúre mesta. Najfrekventova­nejšou križovatkou je dlhodobo križovatka Štúrova – Štefánikova, kde v čase dopravnej špičky prejde za hodinu vyše 4000 vozidiel. V týždni od 14. do 20. decembra prešlo touto križovatkou 342.284 vozidiel, čo znamená medziročný nárast o štyri percentá. Situácia by sa mala zmeniť po dobudovaní juhovýchodného obchvatu mesta, ktorý je súčasťou rýchlostnej komunikácie R1 Trnava – Banská Bystrica. „Verím, že v plánovanom termíne polrok 2011 sa táto komunikácia sprejazdní,“ //uviedol primátor Dvonč. Napomôcť dopravnej situácii by malo aj nové mostné prepojenie cez rieku Nitra. //„Jeho umiestnenie súvisí s ďalšími komunikačnými prepojeniami v zmysle schváleného územného plánu,“ tvrdí primátor.

Zdroj: TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM