Na R1 nasadili vyššie tempo
V máji Granvia Construction kompletne dokončila posledné zemné práce a dominantne sa sústredila na pokladanie vozovky vrátane asfaltových vrstiev. Počas tohto mesiaca pracovalo na výstavbe približne 1900 pracovníkov a 300 stavebných strojov.
Kým v apríli sa výstavba rýchlostnej cesty R1 definitívne zbavila obmedzení zo zimného obdobia, máj znamenal pri výstavbe ďalšie zvýšenie intenzity prác. Podarilo sa tak kompletne dokončiť zemné práce. Výstavba sa sústredila na pokladanie jednotlivých vrstiev vozovky vrátane vrchných asfaltových. Čoraz výraznejšiu časť prác na R1 dnes tvoria dokončovacie práce, najmä budovanie krajníc a odvodňovacích žľabov, respektíve koncové úpravy násypov a svahov, po ktorých vedie trasa rýchlostnej cesty, najmä navážaním zeminy a výsevom trávnikov. Nosné konštrukcie mostov na 1.-3. úseku sú dnes takmer dokončené, práce na mostoch sa teraz sústredia najmä na dokončovacie práce, ako je izolácia mostoviek, realizácia ríms a osadzovanie dilatačných záverov. Stredisko správy a údržby rýchlostnej cesty (SSÚR) Selenec je už takmer kompletne dokončené, na dvoch odpočívadlách sa pracuje na zemných prácach, resp. na budovaní spevnených plôch a osvetlení.
Na úseku Nitra, západ – Selenec dokončených 93 stavebných objektov, realizované Boli tiež odkopy zemného telesa, sanačné opatrenia a budovanie násypu. Na druhom úseku, Selenec – Beladice, bolo ku koncu mája stavebne dokončených 33 objektov a rozpracovaných ďalších 69 objektov. Okrem toho sa dokončili práce na zemnom telese. Prebiehalo definitívne svahovanie a zahumusovanie spolu s hydroosevom tak, aby na jeseň boli možné vegetačné úpravy a osadenie oplotenia. Na celom úseku bola zrealizovaná vrstva štrkodrvy. Na moste nad Hosťovským potokom sa dokončovali práce na skruži na nosnej konštrukcii, následne sa pokračovalo jej demontáciou.