Miesto prvého kontaktu v Nitre využilo takmer 200 ľudí: Najčastejšie z Ukrajiny
Pracovníci Miesta prvého kontaktu v Nitre doposiaľ pomohli 190 klientom. Nešlo len o cudzincov.
Miesto prvého kontaktu „COMIN“ bolo v Nitre otvorené v októbri 2019. Funguje v priestoroch Klientskeho centra na Mestskom úrade v Nitre.
„Počas prvého roku fungovania poskytli jeho pracovníci 288 konzultácií 190 klientom,“ informovala nás o tom manažérka Nikoleta Kováčová.
Kvôli pandémii museli pracovníci na istý čas prerušiť poskytovanie osobného poradenstva. Nahradené však bolo telefonickým a mailovým kontaktom.
Cieľová skupina
Aj keď cieľovou skupinou poskytovaných služieb sú cudzinci, o radu môže požiadať aj široká verejnosť. „V tomto smere jeho služby využívali najmä zamestnávatelia, ktorým bolo viackrát poskytnuté sociálno-právne poradenstvo,“ prezradila Nikoleta Kováčová.
Na Miesto prvého kontaktu sa podľa jej slov najčastejšie obracali štátni príslušníci Ukrajiny (54), Iraku (50) a Srbska (24).
„Navštívili ho aj cudzinci z Peru, Ruska, Grécka, Brazílie, Rumunska, Bieloruska, Poľska, Írska, Japonska a Indie,“ dodáva Kováčová.
Najčastejšie otázky
Poradenstvo bolo podľa jej slov zamerané najmä na riešenie otázok v súvislosti s pobytom v SR, so zamestnaním/živnosťou, s rodinou, so vzdelávaním/rekvalifikáciou a rovnako tak napr. pri podávaní dane z nehnuteľnosti, zápise do katastra, žiadosti o opatrovateľské, správnom konaní na cudzineckej polícii, získaní pomoci zo strany mesta Nitra, otázkach o platení komunálneho odpadu či informáciách o veľvyslanectvách Ukrajiny a Peru pre vybavenie nových cestovných dokladov.
Foto: ilustračné
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.