Korčuliari riskujú na vlastnú zodpovednosť
Nedostatok trás a v niektorých prípadoch aj nízka kvalita terénu núti ľudí na korčuliach vyhľadávať nové miesta na rekreáciu. Ani to však nemusí byť stopercentne komfortné.
Veľa korčuliarov sa ešte pred začiatkom výstavby zvyklo pohybovať na tzv. nitrianskych betónkach (starší obyvatelia ich poznajú ako Honove cesty, pozn. red.). Počas samotnej výstavby a popri výkopových prácach bola trasa natoľko nepoužiteľná, že ľudia na kolieskových korčuliach z tejto oblasti na určitú dobu zmizli. Vrátili sa až teraz, keď je cesta R1 pár mesiacov pred dokončením. Okrem pôvodných „betóniek“ využívajú práve aj nový povrch rýchlostnej cesty, z čoho môžu mať napokon problémy. Ide totižto o stavenisko, na ktorom pravidelne hliadkujú aj členovia bezpečnostnej služby na aute a následne korčuliarov vyháňajú.
Na základe výpovede niektorých korčuliarov majú do danej oblasti výjazd aj príslušníci mestskej polície. Tí ich však podľa našich informácií len upozorňujú na vhodnejšie lokality na korčuľovanie z hľadiska bezpečnosti. Rozostavaná rýchlostná cesta sa chápe ako objekt vo výstavbe a bez ohľadu na to, či stavba ohradená je alebo nie je, nemá tam prístup nikto okrem ľudí s povolením. Jednoducho povedané, je to stavenisko. Logika káže, že korčuliari tam prístup nemajú. V krajnom prípade to znamená, že ak by sa vám stal na danom úseku úraz, zodpovednosť preberáte výhradne vy. „Je to riskantné, ale čo máme robiť? Pri rieke je to krátke a druhá časť pri City Parku je kvalitou nedostačujúca,“ povedala nám jedna z opýtaných korčuliarok, ktorá betónky využíva pravidelne. Jej kamarátka nás upozornila, že nebezpečné to je nielen na samotnej R1. „My sme si vedomé, že tade nemáme ísť, ale tu na vedľajšej ceste to nie je o nič lepšie. Cesta je úzka a stále tadiaľ chodia buď osobné autá, ktoré si cestu skracujú z Chrenovej do Krškán, alebo nákladné autá, ktoré schádzajú z diaľnice,“ povedala na margo betóniek.
Je úplne pochopiteľné, prečo sa milovníci kolieskového korčuľovania uchyľujú k danej trase. Problematiku tratí čo do (ne)kvality a malých možností sme už prebrali na našom portáli od A po Z. Otázne však je, do kedy však ešte budú musieť vyhľadávať rôzne a občas aj riskantné alternatívy…