Rastislav Búgel Samospráva

Klientské centrum v Nitre otvorili začiatkom roka: Navštívilo ho už 60-tisíc ľudí!

Už takmer rok je v prevádzke prvé klientské centrum štátnej správy pri Okresnom úrade Nitra, ktoré bolo spustené ako pilotný projekt v rámci vládnej reformy ESO. Navštívil ho rekordný počet ľudí.

Ilustračný obrázok k článku Klientské centrum v Nitre otvorili začiatkom roka: Navštívilo ho už 60-tisíc ľudí!
Zdroj: Dnes24.sk

Na tomto pracovisku prvého kontaktu si občania môžu vybaviť agendu okresného úradu ako aj agendy špecializovaných úradov miestnej štátnej správy, ktoré boli v rámci racionalizácie miestnej štátnej správy zintegrované do jednotnej štruktúry.

Nitra je prvým mestom v rámci SR, kde bol koncept uvedený do praxe. Na prízemí úradu bolo vytvorených 24 pracovísk pre priamy kontakt s občanmi Nitrianskeho kraja. Rovnako je možné prednostne testovať elektronicky platobný systém e-kolok, ktorý má zjednodušiť platené služby a zároveň zvýšiť bezpečnosť a transparentnosť pri úhrade správnych poplatkov.

V období od 1. januára do 30. septembra tohto roka navštívilo klientské centrum pri OÚ Nitra takmer 60 000 občanov. Najčastejšie využívanými agendami úradu boli kataster (46 percent návštev), cestná doprava (17 percent), živnostenské podnikanie (16 percent), dopravný inšpektorát (deväť percent), starostlivosť o životné prostredie (šesť percent), pozemkový a lesný odbor (tri percentá), osvedčenie listín a podpisov (dve percentá) a štátne občianstvo (dve percentá). Najviac občanov si vybavovalo svoje úradné záležitosti v piatok a v stredu predpoludním, naopak najmenej návštev bolo obvykle koncom pracovnej doby.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM