Dlhé čakanie v radoch sa skončí
Mesto Nitra prijalo opatrenie, ktoré uľahčí komunikáciu občanov s úradníkmi.
Občania si od roku 2010 budú môcť vybavovať svoje záležitosti na diaľku – prostredníctvom internetu. Súčasťou bude ich klientská karta a elektronický formulár (príslušný k veci, akú vybavujú). Ten po vypísaní odošlú mestskému úradu a pracovníci z elektronickej podateľne začnú žiadosť spracovávať. Cieľom elektronizácie služieb by malo byť efektívnejšie a rýchlejšie vybavovanie záležitostí medzi občanmi a úradníkmi. Celkové náklady na projekt presahujú 3 milióny eur. Magistrát spolufinancuje iba 5% z celkových výdavkov, teda takmer 158 tisíc eur. Zvyšných 95% chce mesto čerpať z nenávratného finančného príspevku. Ten by mal pochádzať v najväčšej miere z fondov Európskej únie. Týmto projektom prijíma Mesto aj záväzok, že nasledujúcich päť rokov od roku 2013 bude tento systém trvalo udržiavať. Projekt by mal byť zrealizovaný teoreticky v roku 2010, nie je však presne stanovené, kedy konkrétne.