Chybičky krásy našej Nitry (1)
Pripravili sme pre vás nový seriál o „nepodarkoch“ , ktorými chceme poukázať na problémy v našom meste pod Zoborom.
Snáď každé slovenské mesto sa musí zmieriť so svojou odvrátenou stránkou. Či už sú to jeho nedostatky v podobe nevyužívaných priestorov, grafitmi pokreslených budovách alebo znečisteného prostredia, to všetko je akousi achilovkou a niekedy dokonca až hanbou našich domovov. Upozorniť na všetko pozitívne a pripisovať zásluhy by bolo ľahké. Hovoriť o riešiteľných problémoch by sa však nemalo zametať pod koberec ale pravidelne o tom diskutovať.
Je vec pohľadu, kto – čo pokladá za najväčší nedostatok Nitry, určite však môžeme spomenúť „horibilné“ množstvo inline trás. Korčuľovanie sa stalo trendom 21. storočia a dnes vlastní korčule aspoň jeden člen takmer každej rodiny. Podmienky na tento šport nejdú ruka v ruke s množstvom pribúdajúcich fanúšikov odreagovania sa tohto druhu a ich požiadavky na kompetentných sa tým stupňujú. V lete 2009 sa v meste nachádzalo niekoľko prijateľných a dostupných miest, okrem parku na Sihoti a nábrežiu sa veľa korčuliarov objavovalo aj na tzv. betónkach spájajúcich Janíkovce s Krškanmi. Žiadna z trás však nikdy nebola ideálna. Špeciálne upravený chodník v parku je vhodný skôr pre deti či začiatočníkov a je viac než krátky, na betónových cestách boli ľudia obmedzovaní autami a nábrežie bolo donedávna monotónne ale kvalitou vyhovujúce. V súčasnosti však reálne funguje len jeho polovica a s betónkami sa Nitrania mohli tiež rozlúčiť už dávno. Dôvody netreba vôbec predstavovať – výstavba mosta a juhovýchodného obchvatu. Čo nám teda zostalo? Park a…vlastne len park. Samozrejme, nikto nikomu nebráni brázdiť chodníky sídlisk či mesta, je to však na vlastné riziko a navyše, ich (ne)kvalita nie je na tento šport veľmi vhodná. A čo na to kompetentní? Ešte v minulom roku sa hovorilo o investovaní peňazí z mestského rozpočtu do predĺženia cyklistického chodníka, využívaného samozrejme aj korčuliarmi, od Zoborského mosta cez Chrenovský, Univerzitný až do mestskej časti Krškany – aj to len po jednom brehu rieky. Neskôr sa tieto peniaze presunuli na iné investičné akcie (oprava chodníkov, …) a tento projekt sa dočkal finančnej podpory z eurofondov. Kedy sa však začne s výstavbou a predĺžením nábrežného úseku, je stále vo vzduchu visiacim otáznikom. Takže milí korčuliari, ešte si počkajme… ** Postupne by sme sa chceli venovať viacerým problémom a ocenili by sme, ak by sme dostali aj nejaké podnety od vás. Napíšte nám ich do komentára alebo na „odvas@nitra24.sk“. Zaujímavé nápady odmeníme… **