Rastislav Búgel Samospráva

Regionálny produkt PONITRIE: Značka, ktorá má pomôcť cestovnému ruchu!

Certifikačná komisia tento týždeň odovzdala certifikáty prvým užívateľom značky Regionálny produkt PONITRIE. Komisia pre udeľovanie práv na používanie tejto značky rozhodla o odovzdaní certifikátov pre jedno zariadenie cestovného ruchu a pre desiatich výrobcov a producentov.

Ilustračný obrázok k článku Regionálny produkt PONITRIE: Značka, ktorá má pomôcť cestovnému ruchu!
Zdroj: Dnes24.sk

„Možnosť používať značku Regionálny produkt PONITRIE bola udelená potravinárskym a poľnohospodárskym produktom. Sú medzi nimi krušpán, tekvicové jadierka, včelí med, medovina, kozie a kravské mlieko. Certifikát získali aj tradičné remeselné a umelecké výrobky. Napríklad dekoračné keramické predmety, drevené sochy a reliéfy, krojované bábiky, či olejové krajinomaľby a tiež ubytovacie a stravovacie služby,“ uviedla vedúca oddelenia stratégie a programov RR na Úrade Nitrianskeho samosprávneho kraja Viera Juricová-Melušová.

Tradičné domáce produkty

Značka Regionálny produkt PONITRIE vznikla na jeseň tohto roku. Slúži na označovanie domácich tradičných produktov a služieb, ktoré sa svojím charakterom viažu práve k územiu Ponitria. Iniciatíva je zameraná na podporu poľnohospodárov, potravinárov, remeselníkov a ďalších podnikateľov, ktorí po splnení potrebných kritérií budú môcť označovať svoje výrobky, či služby značkou Regionálny produkt PONITRIE. Cieľom je podporiť poľnohospodárskych a potravinárskych producentov, remeselných výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vykonávajú svoju činnosť na území regiónu Ponitrie šetrne voči životnému prostrediu a prispievajú k ochrane prírodného a kultúrneho dedičstva a k uchovaniu tradícií.

Možný rozvoj cestovného ruchu

Pri vytváraní Regionálnej značky Ponitrie spolupracujú Občianske združenie (OZ) Radošinka, Regionálne združenie Dolná Nitra, OZ pre rozvoj mikroregiónu Požitavie – Širočina, Mikroregión CEDRON, Spoločenstvo obcí Topoľčiansko – Duchonského Mikroregiónu a Mikroregión Tribečsko. Podľa iniciátorov zavedenia novej regionálnej značky jej podstatu netvorí len logo, ale celý komplex špecifických zásad, kritérií kvality a jedinečností. Reprezentovať ju má tiež sieť miestnych producentov a poskytovateľov služieb. Tí vzájomnou spoluprácou môžu prispievať k rozvoju cestovného ruchu, podpore zamestnanosti a k tvorbe pridanej hodnoty v regióne.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM