Webnoviny - Rôzne

Práce na R1 limitované počasím

Rozsah zemných prác výrazne obmedzili teploty pod bodom mrazu a snehová pokrývka na niektorých úsekoch R1.

(WBN/PR) – Zimné počasie vo februári výrazne ovplyvnilo zemné práce pri výstavbe rýchlostnej cesty R1. Naopak, stavba mostov, kanalizácie a sietí spoločnosťou Granvia Construction pokračovala bez obmedzení. Vo februári pracovalo na stavbe viac ako 1000 pracovníkov, vyše 200 dopravných prostriedkov a 170 stavebných strojov.

Teploty pod bodom mrazu a snehová pokrývka na niektorých úsekoch výrazne obmedzili rozsah zemných prác. Zemné práce pri budovaní odpočívadiel naopak pokračovali bez obmedzení vrátane budovania prípojok kanalizácie, vody, telefónnych sietí a prípojky vysokého napätia s kioskovou trafostanicou. Výstavba mostov pokračovala prácami v celom rozsahu činností od spodných stavieb a nosných konštrukcií až po dokončovacie práce. V budove Strediska správy a údržby rýchlostných ciest (SSÚR) pokračovala montáž vonkajších a vnútorných rozvodov sietí, omietok a betonáž podláh. ** Postup prác na úseku Nitra, západ – Selenec ** Na stavebnom objekte SO 101 – rýchlostnej ceste R1 km 0,000–12,640, ktorý nadväzuje na existujúci úsek R1 pred Nitrou od križovatky Lehota, pokračovali zemné práce na odkope zárezu v km 5,500 – 6,000, svahovanie a zahumusovanie cestného telesa, výstavba kanalizácie a stavebnej časti informačného systému. Na SO 209 – Most na R1 nad Priemyselnou ulicou v Nitre pokračovali práce na mostovke dilatačného celku č.1. Bolo dokončených 31 lamiel zo 40 na pravom aj ľavom moste. Na dilatačnom celku č.2 stavbári dokončili 6 lamiel na poli 24 a 4 lamely na poli 25. Tiež bol dokončený zárodok na poli 23 a na zárodku poľa 22 sa zahájila montáž debniacich vozíkov.

Postup prác na úseku Selenec – Beladice Na druhom úseku bolo ku koncu februára 2011 stavebne dokončených 32 objektov a rozpracovaných ďalších 53 objektov. Na SO 101 – Rýchlostná cesta R1 na druhom úseku sa vo februári pozastavili zemné práce kvôli nepriaznivému počasiu. Pracovalo sa len na sanáciách zosuvov v km 9,500 – 10,000, odkope zárezu v km 8,000 – 8,300 a v osadzovaní štrbinových žľabov na celom úseku. Na SO 203 – Most na R1 nad údolím, cestou III/06434, potokom Kadaň a poľnou cestou v km 3,344 bola dokončená montáž nosnej konštrukcie pravého mosta. Na ľavom moste Granvia Construction v blízkosti miesta výstavby vyrába a následne montuje prefabrikáty nosnej konštrukcie ľavého mosta, na ktorom bola vo februári dokončená montáž vahadla 10 a začaté práce na vahadle 11. Na SO 204 – Most na R1 nad údolím, cestou III/0655 a poľnou cestou v km 4,789 sa pracovalo len na realizácii ríms na oboch nosných konštrukciách mostov. V súčasnosti je na pravom moste položená celoplošne izolácia, zakrytá ochrannou vrstvou. Na SO 205 Most na R1 nad údolím, Hosťovským potokom a poľnou cestou v km 6,423 prebiehali práce na nosnej konštrukcii v poliach 7 a 8. Zároveň pokračovala montáž prefabrikovaných vzpier v poliach 10 a 11.

Postup prác na úseku Beladice – Tekovské Nemce Ku koncu februára bolo na treťom úseku dokončených 37 a rozpracovaných ďalších 71 stavebných objektov. Na rýchlostnej ceste R1 SO 101 prebiehali práce na frézovaní asfaltovej vrstvy pôvodnej cesty v km 10,300 – 14,000, odkop zárezu v km 9,500 – 9,700, zemné práce na začiatku úseku a svahovanie.

Spoločnosť Granvia Construction, s.r.o., hlavný zhotoviteľ rýchlostnej cesty R1, je stopercentnou dcérskou spoločnosťou EUROVIA CS, a.s., ktorá pôsobí v Českej a Slovenskej republike. EUROVIA CS je jednotkou v inžiniersko-dopravnom staviteľstve. V roku 2008 bol jej obrat cez 23 miliárd korún českých. So svojimi viac ako 4000 zamestnancami patrí medzi významných zamestnávateľov.

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM