Monika Földešiová Rôzne

Listom, osobne či online

Od jari tohto roka pristúpila nitrianska radnica k intenzívnejšiemu kontaktu s obyvateľmi nášho mesta. Po novom už nie ste odkázaní len na písomné žiadosti zaslané poštou, využiť môžete aj online diskusie alebo osobne navštíviť magistrát. Otázka znie

Ak už viac nechcete čakať na vyjadrenie kompetentných na vašu žiadosť v lehote 8 pracovných dní, list, pero a obálku vymeníte za klávesnicu a internet. Otvorené a moderované online diskusie odštartovalo vedenie mesta začiatkom apríla. Otázky od jednoduchých úradných záležitostí ako vybavovanie trvalého pobytu až po dlhšie diskutované problémy ako parkovanie, budúcnosť lanovky či oživenie pešej zóny. „Hlavným cieľom zavedenia online diskusií bolo pokračovanie v aktívnej komunikácii s občanmi, a to nielen formou osobných stretnutí v jednotlivých mestských častiach, ale i virtuálnou diskusiou. Tento cieľ bol splnený, nakoľko sa občania aktívne do online diskusií zapájajú,“ povedal pre náš portál Andrej Jančovič z MsÚ v Nitre. Pojem „aktívne“ by sa však dalo spochybniť. Od zavedenia tejto formy komunikácie s obyvateľmi Nitry prešli už štyri mesiace a teda aj štyri diskusie (tie sa konajú každú prvú stredu v mesiaci, pozn. red.) a účasť Nitranov má skôr klesajúcu tendenciu. Mesto si podľa neho nevedie štatistiku zaslaných príspevkov, všetky sú však zverejnené na stránke mesta, dohromady ich je niečo cez 50. Kým teda počas v apríli bolo magistrátu adresovaných 12 opodstatnených príspevkov, v júli len dva. „Na to, že ide o pilotný projekt komunikácie s občanmi, ktorý prebieha elektronickou formou, je o online diskusie zo strany občanov záujem, nakoľko v Nitre bol vždy zo strany obyvateľov záujem o veci verejné,“ hodnotí mesto záujem občanov o diskutovanie online. Podľa neho je reakcia na príspevok takmer okamžitá, samotná dĺžka doby riešenia problému závisí od konkrétneho prípadu, resp. závažnosti problému. Čas na zasielanie príspevkov je ohraničený jednou hodinou, mesto podľa našich informácií zatiaľ tento interval neplánuje rozšíriť. Najbližšia online diskusia bude prebiehať 3. augusta od 9:00 hod. do 10:00 hod.

Novou možnosťou komunikácie s vedením mesta je aj osobný kontakt v Klientskom centre na MsÚ v Nitre. Tento spôsob mal svoju premiéru v marci, oproti online diskusii sa koná každú stredu v týždňovej periodicite od 13:00 hod. do 17:00 hod. //„Je zjavné, že vedenie mesta Nitry v rámci participatívnej demokracie naďalej pokračuje v aktívnej komunikácii s občanmi,“ //píše sa na stránke. //Otázkou na zamyslenie však pre nás/vás zostáva, prečo obyvatelia Nitry predovšetkým online diskusie využívajú len minimálne? //

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM