Jeden z najdlhších mostov R1 dokončený
Výstavbu nosnej konštrukcie jedného z najdlhších mostov projektu rýchlostnej komunikácie R1 dnes ukončili stavbári v oblasti obce Pohranice neďaleko Nitry. Takmer 763 metrov dlhý most na úseku Selenec – Beladice sa skladá zo zhruba 680 segmentov a je
Most vedie údolím, cestou III/6434, potokom Kadaň a poľnou cestou.
Výstavbu realizovala spoločnosť STAVBY MOSTOV SLOVAKIA, a.s. pre hlavného
dodávateľa stavebnej časti PPP projektu R1, ktorým je Granvia Construction,
s.r.o. „Ostáva zrealizovať príslušenstvo mosta tak, aby mohli vodiči po
ňom prejsť už 28. septembra tohto roka. Vtedy bude odovzdaný
koncesionárom, spoločnosťou GRANVIA, a.s., do predčasného užívania,“
informovala hovorkyňa Granvia Construction Lenka Kubejová.
Zaujímavosťou výstavby mosta je skutočnosť, že jednotlivé segmenty boli
na medziskládku portálovým žeriavom dovezené po vlastnej osi na ťažkých
podvalníkoch. Mesačne sa založilo priemerne 100 až 108 segmentov pomocou
dvoch montážnych súborov. „Koordinácia výroby, dopravy a montáže
objektu bola veľmi dôležitým logistickým orieškom vzhľadom na rýchlosť
montáže a obmedzené kapacity medziskládok,“ povedal Luděk Borový,
riaditeľ spoločnosti STAVBY MOSTOV SLOVAKIA, a.s.
Rýchlostná cesta R1 Nitra – Tekovské Nemce a Banská Bystrica –
severný obchvat je realizovaná na základe koncesnej zmluvy uzatvorenej medzi
Slovenskou republikou a spoločnosťou GRANVIA a.s. ako koncesnou
spoločnosťou, ktorej akcionármi sú spoločnosti VINCI Concessions a Meridian
Infrastructure. V rámci tohto PPP projektu má koncesionár povinnosť
zabezpečiť financovanie, projektovanie, výstavbu a nasledujúcu 30-ročnú
prevádzku a údržbu štyroch úsekov rýchlostnej cesty R1. Prvé tri úseky
Nitra – Selenec, Selenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce budú
odovzdané do predčasného užívania do konca septembra 2011, úsek Banská
Bystrica – severný obchvat v júli 2012.
Zdroj: TASR