Dobrá správa: V nitrianskych hoteloch prenocovalo o 28 percent viac turistov
Záujem zahraničných i domácich turistov o pobyt v Nitre rastie. Svedčí o tom 28-percentný nárast prenocovaní v nitrianskych ubytovacích zariadeniach za prvých osem mesiacov tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
„Od januára do augusta tohto roka nahlásili hotely, penzióny a ostatné ubytovacie zariadenia v meste spolu 189.580 prenocovaní. Oproti minulému roku je to nárast o vyše 41 000 prenocovaní,“ informovala výkonná riaditeľka Nitrianskej oblastnej organizácie cestovného ruchu (NOCR) Marta Hároniková.
V minulom roku pritiahol do mesta pod Zoborom takmer 1300 účastníkov zo 60 krajín sveta Svetový kongres esperanta, ale aj medzinárodný medicínsky kongres. „Dôvodom tohtoročného nárastu návštevnosti je pestrá ponuka festivalov, koncertov, výstav, ale i jednotný a ucelený systém propagácie. Cielene sa mu venujeme v spolupráci s mestom Nitra a ostatnými našimi členmi už od roku 2012,“ povedala Hároniková.
K najnavštevovanejším podujatiam patria už tradične výstavy na nitrianskom výstavisku. „V období od januára do augusta tohto roka evidujeme zvýšenie návštevnosti našich podujatí zhruba od päť do desať percent oproti rovnakému obdobiu vlaňajšieho roka. V tomto období sme zaznamenali aj zmenu štruktúry našich návštevníkov, zvýšila sa návštevnosť najmä stredne a vysoko príjmových skupín obyvateľstva. Tento faktor sa mohol pozitívne odraziť na miere zvýšenia využitia ubytovacích služieb v meste vzhľadom na našu ročnú návštevnosť vyše 500 000 ľudí,“ zhodnotil Mário Dinga, riaditeľ agrokomplexu Národné výstavisko, š. p., ktoré je členom NOCR.
Nitrianska Kalvária dostane nový ďalekohľad: Odolať by mal počasiu aj vandalom
Nitrianska organizácia cestovného ruchu vznikla ako organizácia destinačného manažmentu nitrianskeho regiónu v roku 2012. Združuje subjekty verejného a súkromného sektora s cieľom jednotnej propagácie nitrianskeho regiónu ako modernej zážitkovej destinácie. Uskutočňuje aktivity zamerané na zvyšovanie počtu návštevníkov, predĺženie počtu dní strávených v destinácii, skvalitňovanie služieb a tvorbu atraktívnych produktov cestovného ruchu. Ambíciou je prezentovať nitriansky región medzi domácimi a zahraničnými návštevníkmi ako región ponúkajúci množstvo atrakcií.
Foto: ilustračné